Oops! Something went wrong! It doesn't appear to have affected your data. Please notify your system administrator if the problem persists.Access denied
Your session was expired. Page will be reloaded.
Processing...
Your assets are ready. If the download does not start automatically, click Download.
En del af Asnæsværkets havn i bunde af Kalundborg fjord.
Kajen som man ser på fotoet, har ikke noget nummer, da Asnæsværkets kajer ikke hører under Kalundborg havn. De har i stedet navnene Askekaj, Gamle Kulkaj, Oliekaj og Kulkaj. Den kaj der ses på fotoet er Kulkaj. Navnet stammer fra dengang værket fyrede med kul, som blev leveret af bulkcarriers.
I dag bliver kajen kun brugt af store tankskibe.
Ved kajen ses Crude Oil tankeren RED SUN (IMO 9384564). I baggrunden ses Asnæsværkets blok 5, den 13. januar 2022.
Kalundborg Sydhavn med de tomme kajer 12 og 13.
Det er kaj 12 til venstre. Den kaldes også for ”gamle sukkerkaj”, da det var her at skibene lastede sukker indtil Gørlev Sukkerfabrik lukkede i 2000. Fotograferet den 12. januar 2022
Kalundborg Østhavn kaj 5, 6 og 7.
Fra venstre kaj 5 og 6 som er tomme. Vinkelret derpå kaj 7 med BOULDER (IMO 9151577) liggende ved kajen, den 10. januar 2022.
Bagerst til venstre (det orange skib) ses PACIFIC DISCOVERY (IMO 9456202) ved kaj 4. I forgrunden SVITZER MALTBY (IMO 9324784) ved kaj 5 samt både SVITZER IDUN (IMO 9367487) og SVITZER HERMOD (IMO 9788124) ved kaj 6, den 8. januar 2022
3 mastet bark INVERLYON.
Rederiet G. Milne & Co. havde 2 barkskibe med samme navn. Det ene er beskrevet her, det andet er fra 1904, samme år det første blev taget ud af drift efter kollision med KHORASAN på rejse fra Port Pirie - Antwerpen med sulfider.
Bliver slæbt mod Bristol under Suspension bridge.
3 mastet bark INVERLYON.
Rederiet G. Milne & Co. havde 2 barkskibe med samme navn. Det ene er beskrevet her, det andet er fra 1904, samme år det første blev taget ud af drift efter kollision med KHORASAN på rejse fra Port Pirie - Antwerpen med sulfider.