Oops! Something went wrong! It doesn't appear to have affected your data. Please notify your system administrator if the problem persists.Access denied
Your session was expired. Page will be reloaded.
Processing...
Your assets are ready. If the download does not start automatically, click Download.
M/S UMOE FIRMUS af Esbjerg i havnen på Helgoland, den 26. september.
Fartøjet er klassificeret HSC= højhastighedsfartøj.
Læs yderligere under Nota Bene
Færgen M/S SLEIPNER-FUR I Branden Havn, den 24. september 2021.
Besejler ruten Stenøre - Branden (Fursund) med en kapacitet: 148 passagerer, 30 personbiler, 39 lanemeter
GUERVEUR, 3 mst.bark.
Den 12/3/1917 sænket af tysk u-båd (UB 48, ført af Hinrich Hermann Hashagen) på rejse fra Clyde til New Caledonia, 84 miles NW fra Tory Island.
GUDRUN 3 mst.bark.
Sænket af tysk u-båd (UB 38) 2.5.1917 (Kapitänleutnant Wilhelm Amberger). SØ Portland Bill, på rejse Savannah til La Mar, Jamaica og Le Havre med 1702 tons Longwood, fartøjet blev standset med varselsskud. Efter kontrol af papirerne blev besætningen beordret i bådene og fartøjet sprængt. Besætningen bleb efter 2 timer smalet op af en britisk patruljebåd og ført til Pool.
GRATIA ??, norsk 3 mst.bark.
1919 - Gratia Nav. Co. New York
1921 - French America Line Inc. New York.
1923 - Braddock Nav. Co. Ltd v/ E.F. Walker, New York.
1924 - R.B. Piercy, New York
1925 - Interpid Co.of California, New York
1926 - Wm. F. Storey, San Francisco
1927 - ude af Lloyds
Efter forliset i 1918 - Fartøjet blev set af et D/S, som slæbte det ind til Charleston, SC. Senere slæbt til Baltimore og kondemneret.
Blev repareret og sat i fart igen i 1919.
GRATIA, norsk 3 mst.bark med neutralitetsbemaling.
1919 - Gratia Nav. Co. New York
1921 - French America Line Inc. New York.
1923 - Braddock Nav. Co. Ltd v/ E.F. Walker, New York.
1924 - R.B. Piercy, New York
1925 - Interpid Co.of California, New York
1926 - Wm. F. Storey, San Francisco
1927 - ude af Lloyds
Efter forliset i 1918 - Fartøjet blev set af et D/S, som slæbte det ind til Charleston, SC. Senere slæbt til Baltimore og kondemneret.
Blev repareret og sat i fart igen i 1919.
GRASMERE, 3 mst.bark.
Er registreret som en større GRASMERE på 1200 brt, men billedet er en mindre med samme navn på 423 brt.
På rejse fra Newcastle med 650 tons kul for Union S.S. Co. løb den d. 25. dec.1895 i hård sø på et rev på indersiden af Tom's Rock og sank umiddelbart. Mandskabet nåede at komme i bådene og senere samlet op af TERRANORA.
Redningsskib M/S C.B. CLAUDI af Hanstholm i hjemhavnen, den 24. september 2021.
En tydelig afmærkning ses; SAR = Search and rescue ( Eftersøgning og redning)
Læs om Det Nørrejyske Redningsvæsen under NotaBene
Ship to ship operation mellem M/S ALEKSEY KOSYGIN og lignende tanker, aframax på 245 x 43 m – man kalder det skib som sejler op til det andet for ’feederen’ og den som ligger til ankers for ’moderskibet’.
"Overførsel af lastolie i danske og grønlandske farvande
STS (ship-to-ship)–operationer foregår ved, at to tankskibe overfører laster fra det ene til det andet skibs lasttanke. Operationen er omfattet af en række særlige sikkerhedsprocedurer." Kilde: Søfartsstyrelsen.