Oops! Something went wrong! It doesn't appear to have affected your data. Please notify your system administrator if the problem persists.Access denied
Your session was expired. Page will be reloaded.
Processing...
Your assets are ready. If the download does not start automatically, click Download.
Storstrømsbro; anlæg, 2021. Fundament 17S bugseres ud, så det kan sænkes i farvandet, den 20. oktober 2021.
"Vejdirektoratet bygger en ny Storstrømsbro, der forbinder Sjælland og Falster via Masnedø. Broen bliver ca. 4 km lang og er Danmarks tredjestørste bro efter Øresundsbroen og Storebæltsbroen." Kilde: Vejdirektoratet
Anlæg af Femern-Tunnelen, 2021. Supply M/S ADVANCER af Esbjerg under sejlads, 2021.
"Femern-forbindelsen bygges som en sænketunnel mellem Rødbyhavn på Lolland og den tyske ø Fehmarn. I modsætningen til en boret tunnel, består en sænketunnel af hule betonelementer, der støbes på land, og som sættes sammen en og en, til de danner en tunnel.
For at bygge Femern-forbindelsen skal der først udgraves en rende i havbunden, hvori tunnelen skal ligge. Denne rende bliver op til 60 meter bred, 16 meter dyb og 18 kilometer lang. I alt skal der graves 19 mio. kubikmeter sten og sand op fra havbunden. Jorden bliver brugt til at skabe cirka 3 kvadratkilometer nye naturområder på Lolland og i mindre grad på Fehmarn. " Kilde: En sænketunnel
Anlæg af Femern-Tunnelen, 2021.
"Femern-forbindelsen bygges som en sænketunnel mellem Rødbyhavn på Lolland og den tyske ø Fehmarn. I modsætningen til en boret tunnel, består en sænketunnel af hule betonelementer, der støbes på land, og som sættes sammen en og en, til de danner en tunnel.
For at bygge Femern-forbindelsen skal der først udgraves en rende i havbunden, hvori tunnelen skal ligge. Denne rende bliver op til 60 meter bred, 16 meter dyb og 18 kilometer lang. I alt skal der graves 19 mio. kubikmeter sten og sand op fra havbunden. Jorden bliver brugt til at skabe cirka 3 kvadratkilometer nye naturområder på Lolland og i mindre grad på Fehmarn. " Kilde: En sænketunnel
Anlæg af Femern-Tunnelen, 2021.
"Femern-forbindelsen bygges som en sænketunnel mellem Rødbyhavn på Lolland og den tyske ø Fehmarn. I modsætningen til en boret tunnel, består en sænketunnel af hule betonelementer, der støbes på land, og som sættes sammen en og en, til de danner en tunnel.
For at bygge Femern-forbindelsen skal der først udgraves en rende i havbunden, hvori tunnelen skal ligge. Denne rende bliver op til 60 meter bred, 16 meter dyb og 18 kilometer lang. I alt skal der graves 19 mio. kubikmeter sten og sand op fra havbunden. Jorden bliver brugt til at skabe cirka 3 kvadratkilometer nye naturområder på Lolland og i mindre grad på Fehmarn. " Kilde: En sænketunnel
Anlæg af Femern-Tunnelen, 2021.
"Femern-forbindelsen bygges som en sænketunnel mellem Rødbyhavn på Lolland og den tyske ø Fehmarn. I modsætningen til en boret tunnel, består en sænketunnel af hule betonelementer, der støbes på land, og som sættes sammen en og en, til de danner en tunnel.
For at bygge Femern-forbindelsen skal der først udgraves en rende i havbunden, hvori tunnelen skal ligge. Denne rende bliver op til 60 meter bred, 16 meter dyb og 18 kilometer lang. I alt skal der graves 19 mio. kubikmeter sten og sand op fra havbunden. Jorden bliver brugt til at skabe cirka 3 kvadratkilometer nye naturområder på Lolland og i mindre grad på Fehmarn. " Kilde: En sænketunnel
Anlæg af Femern-Tunnelen, 2021. Sandpumper i arbejde.
"Femern-forbindelsen bygges som en sænketunnel mellem Rødbyhavn på Lolland og den tyske ø Fehmarn. I modsætningen til en boret tunnel, består en sænketunnel af hule betonelementer, der støbes på land, og som sættes sammen en og en, til de danner en tunnel.
For at bygge Femern-forbindelsen skal der først udgraves en rende i havbunden, hvori tunnelen skal ligge. Denne rende bliver op til 60 meter bred, 16 meter dyb og 18 kilometer lang. I alt skal der graves 19 mio. kubikmeter sten og sand op fra havbunden. Jorden bliver brugt til at skabe cirka 3 kvadratkilometer nye naturområder på Lolland og i mindre grad på Fehmarn. " Kilde: En sænketunnel
Anlæg af Femern-Tunnelen, 2021.
"Femern-forbindelsen bygges som en sænketunnel mellem Rødbyhavn på Lolland og den tyske ø Fehmarn. I modsætningen til en boret tunnel, består en sænketunnel af hule betonelementer, der støbes på land, og som sættes sammen en og en, til de danner en tunnel.
For at bygge Femern-forbindelsen skal der først udgraves en rende i havbunden, hvori tunnelen skal ligge. Denne rende bliver op til 60 meter bred, 16 meter dyb og 18 kilometer lang. I alt skal der graves 19 mio. kubikmeter sten og sand op fra havbunden. Jorden bliver brugt til at skabe cirka 3 kvadratkilometer nye naturområder på Lolland og i mindre grad på Fehmarn. " Kilde: En sænketunnel
Anlæg af Femern-Tunnelen, 2021.
"Femern-forbindelsen bygges som en sænketunnel mellem Rødbyhavn på Lolland og den tyske ø Fehmarn. I modsætningen til en boret tunnel, består en sænketunnel af hule betonelementer, der støbes på land, og som sættes sammen en og en, til de danner en tunnel.
For at bygge Femern-forbindelsen skal der først udgraves en rende i havbunden, hvori tunnelen skal ligge. Denne rende bliver op til 60 meter bred, 16 meter dyb og 18 kilometer lang. I alt skal der graves 19 mio. kubikmeter sten og sand op fra havbunden. Jorden bliver brugt til at skabe cirka 3 kvadratkilometer nye naturområder på Lolland og i mindre grad på Fehmarn. " Kilde: En sænketunnel
Anlæg af Femern-Tunnelen, 2021. Sandpumper i arbejde.
"Femern-forbindelsen bygges som en sænketunnel mellem Rødbyhavn på Lolland og den tyske ø Fehmarn. I modsætningen til en boret tunnel, består en sænketunnel af hule betonelementer, der støbes på land, og som sættes sammen en og en, til de danner en tunnel.
For at bygge Femern-forbindelsen skal der først udgraves en rende i havbunden, hvori tunnelen skal ligge. Denne rende bliver op til 60 meter bred, 16 meter dyb og 18 kilometer lang. I alt skal der graves 19 mio. kubikmeter sten og sand op fra havbunden. Jorden bliver brugt til at skabe cirka 3 kvadratkilometer nye naturområder på Lolland og i mindre grad på Fehmarn. " Kilde: En sænketunnel
Anlæg af Femern-Tunnelen, 2021.
"Femern-forbindelsen bygges som en sænketunnel mellem Rødbyhavn på Lolland og den tyske ø Fehmarn. I modsætningen til en boret tunnel, består en sænketunnel af hule betonelementer, der støbes på land, og som sættes sammen en og en, til de danner en tunnel.
For at bygge Femern-forbindelsen skal der først udgraves en rende i havbunden, hvori tunnelen skal ligge. Denne rende bliver op til 60 meter bred, 16 meter dyb og 18 kilometer lang. I alt skal der graves 19 mio. kubikmeter sten og sand op fra havbunden. Jorden bliver brugt til at skabe cirka 3 kvadratkilometer nye naturområder på Lolland og i mindre grad på Fehmarn. " Kilde: En sænketunnel
Færgen M/S MERCANDIA IV under afsejling fra Helsingborg, den 30. oktober 2021.
Besejler ruten Helsingør- Helsingborg.
Kapacitet:
400 passagerer, 170 personbiler
Den norske shuttle tanker M/S HILDA KNUTSEN af Haugesund på Skagen Red, den 20. oktober 2021.
I baggrunden, er søsterskibet TORILL KNUTSEN, som har IMO 9630030 kilde : Michael Jamni Nielsen
Den svenske tanker M/S FOX LUNA bunkrer et jordansk fragtskib M/S AL-MOTHANNA ( imo 9649976) på "Skagen Road" , den 20. oktober 2021.
Vejrliget er usigtbart.
M/S FØNIKS MILJØ ved et vindmøllefundament i Øresund, den 28. oktober 2021
Fartøjet an vendes til Crew transport, dykning, havundersøgelser og entreprenørarbejder. Oprindeligt bygget til transport for Eskadrille 541
Middelgrundsfortet.
M/S POUL LØWENØRN, den 10. januar 2021.
Søfartsstyrelsen har et inspektionsfartøj, "POUL LØWENØRN". Skibet
løser opgaver vedrørende vedligeholdelse af afmærkning (bøjer og fyr) i danske farvande og anvendes desuden til søopmåling.
Efter nærmere aftale udføres opgaver for andre herunder:
Afmærkningsarbejde
Bjærgning
Opmåling
Dykkeropgaver
Prøvetagning
Fakta om skibet:
Skibet er 53,44 meter langt
Skibet er 11 meter bredt
Skibet har en dybgang: på 3,30 meter
Maksimal fart er 12 knob/arbejdsfart 10 knob
Kranen har et maksimum udlæg på 13 meter og kan løfte 10 tons
Kædespillet kan trække 30 tons ved en hastighed på 10 m/s
Kilde: https://www.soefartsstyrelsen.dk/om-os/organisation/soefartsstyrelsens-inspektionsfartoej
Færgen M/S HØJESTENE i færgelejet på Drejø, den 23. oktober 2021.
Færgen besejler ruten Svendborg - Skarø - Drejø og har kapacitet til 98 passagerer, 10 personbiler.
Foto fra Philip Bogaerts rejse med M/S AVOQ den 28. juli 1976 fra Sukkertoppen / Maniitsoq til Thule / Qaanaaq.
En ung passager beskuer situationen i det isfyldte farvand ved Thule / Qaanaaq.