Are you sure you want to delete this item? Are you sure you want to delete these 0 items?

Download

Oops! Something went wrong! It doesn't appear to have affected your data. Please notify your system administrator if the problem persists. Access denied
Your session was expired. Page will be reloaded.

Processing...

Your assets are ready. If the download does not start automatically, click Download.

Add assets to album

  • Storstrømsbro; anlæg, 2021
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    2000-tallet
    Danmark
    Fartøj
    Infrastruktur
    Kronologi
    Lolland-Falster
    Motorskib
    Slæbe- og bugserbåd
    Topografi
    Søhistorisk Registratur
    Storstrømsbro; anlæg, 2021. Fundament 17S bugseres ud, så det kan sænkes i farvandet, den 20. oktober 2021. "Vejdirektoratet bygger en ny Storstrømsbro, der forbinder Sjælland og Falster via Masnedø. Broen bliver ca. 4 km lang og er Danmarks tredjestørste bro efter Øresundsbroen og Storebæltsbroen." Kilde: Vejdirektoratet
  • Femern-forbindelsen; sænketunnel 2021.
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    2000-tallet
    Danmark
    Infrastruktur
    Kronologi
    Lolland-Falster
    Topografi
    Fartøj
    Forsyningsskib
    Søhistorisk Registratur
    Anlæg af Femern-Tunnelen, 2021. Supply M/S ADVANCER af Esbjerg under sejlads, 2021. "Femern-forbindelsen bygges som en sænketunnel mellem Rødbyhavn på Lolland og den tyske ø Fehmarn. I modsætningen til en boret tunnel, består en sænketunnel af hule betonelementer, der støbes på land, og som sættes sammen en og en, til de danner en tunnel. For at bygge Femern-forbindelsen skal der først udgraves en rende i havbunden, hvori tunnelen skal ligge. Denne rende bliver op til 60 meter bred, 16 meter dyb og 18 kilometer lang. I alt skal der graves 19 mio. kubikmeter sten og sand op fra havbunden. Jorden bliver brugt til at skabe cirka 3 kvadratkilometer nye naturområder på Lolland og i mindre grad på Fehmarn. " Kilde: En sænketunnel
  • Femern-forbindelsen; sænketunnel 2021.
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    2000-tallet
    Danmark
    Infrastruktur
    Kronologi
    Lolland-Falster
    Topografi
    Søhistorisk Registratur
    Anlæg af Femern-Tunnelen, 2021. "Femern-forbindelsen bygges som en sænketunnel mellem Rødbyhavn på Lolland og den tyske ø Fehmarn. I modsætningen til en boret tunnel, består en sænketunnel af hule betonelementer, der støbes på land, og som sættes sammen en og en, til de danner en tunnel. For at bygge Femern-forbindelsen skal der først udgraves en rende i havbunden, hvori tunnelen skal ligge. Denne rende bliver op til 60 meter bred, 16 meter dyb og 18 kilometer lang. I alt skal der graves 19 mio. kubikmeter sten og sand op fra havbunden. Jorden bliver brugt til at skabe cirka 3 kvadratkilometer nye naturområder på Lolland og i mindre grad på Fehmarn. " Kilde: En sænketunnel
  • Femern-forbindelsen; sænketunnel 2021.
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    2000-tallet
    Danmark
    Infrastruktur
    Kronologi
    Lolland-Falster
    Topografi
    Søhistorisk Registratur
    Anlæg af Femern-Tunnelen, 2021. "Femern-forbindelsen bygges som en sænketunnel mellem Rødbyhavn på Lolland og den tyske ø Fehmarn. I modsætningen til en boret tunnel, består en sænketunnel af hule betonelementer, der støbes på land, og som sættes sammen en og en, til de danner en tunnel. For at bygge Femern-forbindelsen skal der først udgraves en rende i havbunden, hvori tunnelen skal ligge. Denne rende bliver op til 60 meter bred, 16 meter dyb og 18 kilometer lang. I alt skal der graves 19 mio. kubikmeter sten og sand op fra havbunden. Jorden bliver brugt til at skabe cirka 3 kvadratkilometer nye naturområder på Lolland og i mindre grad på Fehmarn. " Kilde: En sænketunnel
  • Femern-forbindelsen; sænketunnel 2021.
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    2000-tallet
    Danmark
    Infrastruktur
    Kronologi
    Lolland-Falster
    Topografi
    Søhistorisk Registratur
    Anlæg af Femern-Tunnelen, 2021. "Femern-forbindelsen bygges som en sænketunnel mellem Rødbyhavn på Lolland og den tyske ø Fehmarn. I modsætningen til en boret tunnel, består en sænketunnel af hule betonelementer, der støbes på land, og som sættes sammen en og en, til de danner en tunnel. For at bygge Femern-forbindelsen skal der først udgraves en rende i havbunden, hvori tunnelen skal ligge. Denne rende bliver op til 60 meter bred, 16 meter dyb og 18 kilometer lang. I alt skal der graves 19 mio. kubikmeter sten og sand op fra havbunden. Jorden bliver brugt til at skabe cirka 3 kvadratkilometer nye naturområder på Lolland og i mindre grad på Fehmarn. " Kilde: En sænketunnel
  • Femern-forbindelsen; sænketunnel 2021.
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    2000-tallet
    Danmark
    Infrastruktur
    Kronologi
    Lolland-Falster
    Topografi
    Fartøj
    Sandpumper
    Søhistorisk Registratur
    Anlæg af Femern-Tunnelen, 2021. Sandpumper i arbejde. "Femern-forbindelsen bygges som en sænketunnel mellem Rødbyhavn på Lolland og den tyske ø Fehmarn. I modsætningen til en boret tunnel, består en sænketunnel af hule betonelementer, der støbes på land, og som sættes sammen en og en, til de danner en tunnel. For at bygge Femern-forbindelsen skal der først udgraves en rende i havbunden, hvori tunnelen skal ligge. Denne rende bliver op til 60 meter bred, 16 meter dyb og 18 kilometer lang. I alt skal der graves 19 mio. kubikmeter sten og sand op fra havbunden. Jorden bliver brugt til at skabe cirka 3 kvadratkilometer nye naturområder på Lolland og i mindre grad på Fehmarn. " Kilde: En sænketunnel
  • Femern-forbindelsen; sænketunnel 2021.
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    2000-tallet
    Danmark
    Infrastruktur
    Kronologi
    Lolland-Falster
    Topografi
    Søhistorisk Registratur
    Anlæg af Femern-Tunnelen, 2021. "Femern-forbindelsen bygges som en sænketunnel mellem Rødbyhavn på Lolland og den tyske ø Fehmarn. I modsætningen til en boret tunnel, består en sænketunnel af hule betonelementer, der støbes på land, og som sættes sammen en og en, til de danner en tunnel. For at bygge Femern-forbindelsen skal der først udgraves en rende i havbunden, hvori tunnelen skal ligge. Denne rende bliver op til 60 meter bred, 16 meter dyb og 18 kilometer lang. I alt skal der graves 19 mio. kubikmeter sten og sand op fra havbunden. Jorden bliver brugt til at skabe cirka 3 kvadratkilometer nye naturområder på Lolland og i mindre grad på Fehmarn. " Kilde: En sænketunnel
  • Femern-forbindelsen; sænketunnel 2021.
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    2000-tallet
    Danmark
    Infrastruktur
    Kronologi
    Lolland-Falster
    Topografi
    Søhistorisk Registratur
    Anlæg af Femern-Tunnelen, 2021. "Femern-forbindelsen bygges som en sænketunnel mellem Rødbyhavn på Lolland og den tyske ø Fehmarn. I modsætningen til en boret tunnel, består en sænketunnel af hule betonelementer, der støbes på land, og som sættes sammen en og en, til de danner en tunnel. For at bygge Femern-forbindelsen skal der først udgraves en rende i havbunden, hvori tunnelen skal ligge. Denne rende bliver op til 60 meter bred, 16 meter dyb og 18 kilometer lang. I alt skal der graves 19 mio. kubikmeter sten og sand op fra havbunden. Jorden bliver brugt til at skabe cirka 3 kvadratkilometer nye naturområder på Lolland og i mindre grad på Fehmarn. " Kilde: En sænketunnel
  • Femern-forbindelsen; sænketunnel 2021.
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    2000-tallet
    Danmark
    Infrastruktur
    Kronologi
    Lolland-Falster
    Topografi
    Fartøj
    Sandpumper
    Søhistorisk Registratur
    Anlæg af Femern-Tunnelen, 2021. Sandpumper i arbejde. "Femern-forbindelsen bygges som en sænketunnel mellem Rødbyhavn på Lolland og den tyske ø Fehmarn. I modsætningen til en boret tunnel, består en sænketunnel af hule betonelementer, der støbes på land, og som sættes sammen en og en, til de danner en tunnel. For at bygge Femern-forbindelsen skal der først udgraves en rende i havbunden, hvori tunnelen skal ligge. Denne rende bliver op til 60 meter bred, 16 meter dyb og 18 kilometer lang. I alt skal der graves 19 mio. kubikmeter sten og sand op fra havbunden. Jorden bliver brugt til at skabe cirka 3 kvadratkilometer nye naturområder på Lolland og i mindre grad på Fehmarn. " Kilde: En sænketunnel
  • Femern-forbindelsen; sænketunnel 2021.
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    2000-tallet
    Danmark
    Infrastruktur
    Kronologi
    Lolland-Falster
    Topografi
    Søhistorisk Registratur
    Anlæg af Femern-Tunnelen, 2021. "Femern-forbindelsen bygges som en sænketunnel mellem Rødbyhavn på Lolland og den tyske ø Fehmarn. I modsætningen til en boret tunnel, består en sænketunnel af hule betonelementer, der støbes på land, og som sættes sammen en og en, til de danner en tunnel. For at bygge Femern-forbindelsen skal der først udgraves en rende i havbunden, hvori tunnelen skal ligge. Denne rende bliver op til 60 meter bred, 16 meter dyb og 18 kilometer lang. I alt skal der graves 19 mio. kubikmeter sten og sand op fra havbunden. Jorden bliver brugt til at skabe cirka 3 kvadratkilometer nye naturområder på Lolland og i mindre grad på Fehmarn. " Kilde: En sænketunnel
  • GALATHEA, 3 mst. bark
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Søhistorisk Registratur
    Kronologi
    Fartøj
    Sejlskib
    Fragtskib
    Konstruktion
    Bark
    3-mastet bark
    1900-tallet
    Topografi
    Europa
    GALATHEA, 3 mst.bark. Restaureret i Glasgow i 1993 som museumsskib. Fra 2011 kan det ses i Glasgows Riverside museum.
  • M/S VINA af Struer
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    2000-tallet
    Arkæologi
    Danmark
    Havn
    Havnevæsen
    Jylland
    Kaj
    Kronologi
    Motorskib
    Specialskib
    Topografi
    Ro-Ro
    Søhistorisk Registratur
    M/S VINA af Struer i Skagen Havn, den 20. oktober 2021.
  • M/S MERCANDIA IV
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    2000-tallet
    Fartøj
    Færge
    Færgehavn
    Færgevæsen
    Havn
    Havnevæsen
    Kronologi
    Motorskib
    Norden
    Skåne
    Sverige
    Topografi
    Søhistorisk Registratur
    Færgen M/S MERCANDIA IV under afsejling fra Helsingborg, den 30. oktober 2021. Besejler ruten Helsingør- Helsingborg. Kapacitet: 400 passagerer, 170 personbiler
  • M/S THOR af Hanstholm
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Danmark
    Fartøj
    Havnevæsen
    Jylland
    Kronologi
    Motorskib
    Slæbe- og bugserbåd
    Søhistorisk Registratur
    Bugserbåd M/S THOR af Hanstholm i Skagen Havn, den 20 oktober 2021.
  • M/S HILDA KNUTSEN
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    2000-tallet
    Danmark
    Fartøj
    Jylland
    Kronologi
    Motorskib
    Tankskib
    Topografi
    Søhistorisk Registratur
    Den norske shuttle tanker M/S HILDA KNUTSEN af Haugesund på Skagen Red, den 20. oktober 2021. I baggrunden, er søsterskibet TORILL KNUTSEN, som har IMO 9630030 kilde : Michael Jamni Nielsen
  • Drogden Rende, Nordre Røse Fyr
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    2000-tallet
    Danmark
    Fyr
    Kronologi
    Topografi
    Fyrvæsen
    Søhistorisk Registratur
    Drogden Rende, Nordre Røse Fyr i diset vejr, den 30. oktober 2021.
  • M/S SVITZER EDDA
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    2000-tallet
    Danmark
    Fartøj
    Isbryder
    Kronologi
    Motorskib
    Slæbe- og bugserbåd
    Topografi
    Søhistorisk Registratur
    Slæbebåd M/S SVITZER EDDA under sejlads, den 14. oktober 2021.
  • M/S CABLE ONE
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    2000-tallet
    Danmark
    Fartøj
    Farvande
    Kabelskib
    Kronologi
    Motorskib
    Øresund
    Søhistorisk Registratur
    Kabelskib M/S CABLE ONE i en arbejdsopgave forLynette Projektet, den 29. oktober 2021.
  • M/S FOX LUNA
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    2000-tallet
    Bunkring
    Danmark
    Fartøj
    Farvande
    Fragtskib
    Kronologi
    Motorskib
    Skagerrak
    Tankskib
    Topografi
    Søhistorisk Registratur
    Den svenske tanker M/S FOX LUNA bunkrer et jordansk fragtskib M/S AL-MOTHANNA ( imo 9649976) på "Skagen Road" , den 20. oktober 2021. Vejrliget er usigtbart.
  • M/S FØNIKS MILJØ
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    2000-tallet
    Fartøj
    Farvande
    Forsyningsskib
    Kronologi
    Motorskib
    Passagerskib
    Topografi
    Øresund
    Søhistorisk Registratur
    M/S FØNIKS MILJØ ved et vindmøllefundament i Øresund, den 28. oktober 2021 Fartøjet an vendes til Crew transport, dykning, havundersøgelser og entreprenørarbejder. Oprindeligt bygget til transport for Eskadrille 541 Middelgrundsfortet.
  • M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    2000-tallet
    Danmark
    Fartøj
    Fyrvæsen
    Inspektionsskib
    Kronologi
    Motorskib
    Sømærker
    Topografi
    Vagervæsen
    Søhistorisk Registratur
    M/S POUL LØWENØRN, den 10. januar 2021. Søfartsstyrelsen har et inspektionsfartøj, "POUL LØWENØRN". Skibet løser opgaver vedrørende vedligeholdelse af afmærkning (bøjer og fyr) i danske farvande og anvendes desuden til søopmåling. Efter nærmere aftale udføres opgaver for andre herunder: Afmærkningsarbejde Bjærgning Opmåling Dykkeropgaver Prøvetagning​ Fakta om skibet: Skibet er 53,44 meter langt Skibet er 11 meter bredt Skibet har en dybgang: på 3,30 meter Maksimal fart er 12 knob/arbejdsfart 10 knob K​ranen har et maksimum udlæg på 13 meter og kan løfte 10 tons Kædespillet kan trække 30 tons ved en hastighed på 10 m/s Kilde: https://www.soefartsstyrelsen.dk/om-os/organisation/soefartsstyrelsens-inspektionsfartoej
  • M/S NORTH VIKING af Esbjerg
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    2000-tallet
    Danmark
    Fartøj
    Fragtskib
    Kronologi
    Motorskib
    Sjælland
    Topografi
    Søhistorisk Registratur
    Det danske fragtskib M/S NORTH VIKING under afsejling fra Kalundborg, den 9. januasr 2021.
  • M/S HØJESTENE
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    2000-tallet
    Danmark
    Fartøj
    Fyn
    Færge
    Færgevæsen
    Kronologi
    Motorskib
    Passagerskib
    Topografi
    Færgeleje
    Søhistorisk Registratur
    Færgen M/S HØJESTENE i færgelejet på Drejø, den 23. oktober 2021. Færgen besejler ruten Svendborg - Skarø - Drejø og har kapacitet til 98 passagerer, 10 personbiler.
  • M/S AURORA af Helsingborg
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Fartøj
    Farvande
    Færge
    Færgevæsen
    Kronologi
    Norden
    Ro-Ro
    Øresund
    Søhistorisk Registratur
    Færgen M/S AURORA af Helsingborg under afsejling fra Helsingborg, den 28. oktober 2021.
  • M/S AVOQ; en rejse i 1976
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    1900-tallet
    Fartøj
    Fragtskib
    Grønland
    Kronologi
    Motorskib
    Passagerskib
    Topografi
    Livet om bord
    Passagerer
    Passagerer på dækket
    Søhistorisk Registratur
    Foto fra Philip Bogaerts rejse med M/S AVOQ den 28. juli 1976 fra Sukkertoppen / Maniitsoq til Thule / Qaanaaq. En ung passager beskuer situationen i det isfyldte farvand ved Thule / Qaanaaq.