Are you sure you want to delete this item? Are you sure you want to delete these 0 items?

Download

Oops! Something went wrong! It doesn't appear to have affected your data. Please notify your system administrator if the problem persists. Access denied
Your session was expired. Page will be reloaded.

Processing...

Your assets are ready. If the download does not start automatically, click Download.

Add assets to album

  • Storstrømsbro; anlæg, 2021
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    2000-tallet
    Danmark
    Fartøj
    Infrastruktur
    Kronologi
    Lolland-Falster
    Motorskib
    Slæbe- og bugserbåd
    Topografi
    Søhistorisk Registratur
    Storstrømsbro; anlæg, 2021. Fundament 17S bugseres ud, så det kan sænkes i farvandet, den 20. oktober 2021. "Vejdirektoratet bygger en ny Storstrømsbro, der forbinder Sjælland og Falster via Masnedø. Broen bliver ca. 4 km lang og er Danmarks tredjestørste bro efter Øresundsbroen og Storebæltsbroen." Kilde: Vejdirektoratet
  • Femern-forbindelsen; sænketunnel 2021.
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    2000-tallet
    Danmark
    Infrastruktur
    Kronologi
    Lolland-Falster
    Topografi
    Fartøj
    Forsyningsskib
    Søhistorisk Registratur
    Anlæg af Femern-Tunnelen, 2021. Supply M/S ADVANCER af Esbjerg under sejlads, 2021. "Femern-forbindelsen bygges som en sænketunnel mellem Rødbyhavn på Lolland og den tyske ø Fehmarn. I modsætningen til en boret tunnel, består en sænketunnel af hule betonelementer, der støbes på land, og som sættes sammen en og en, til de danner en tunnel. For at bygge Femern-forbindelsen skal der først udgraves en rende i havbunden, hvori tunnelen skal ligge. Denne rende bliver op til 60 meter bred, 16 meter dyb og 18 kilometer lang. I alt skal der graves 19 mio. kubikmeter sten og sand op fra havbunden. Jorden bliver brugt til at skabe cirka 3 kvadratkilometer nye naturområder på Lolland og i mindre grad på Fehmarn. " Kilde: En sænketunnel
  • Femern-forbindelsen; sænketunnel 2021.
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    2000-tallet
    Danmark
    Infrastruktur
    Kronologi
    Lolland-Falster
    Topografi
    Søhistorisk Registratur
    Anlæg af Femern-Tunnelen, 2021. "Femern-forbindelsen bygges som en sænketunnel mellem Rødbyhavn på Lolland og den tyske ø Fehmarn. I modsætningen til en boret tunnel, består en sænketunnel af hule betonelementer, der støbes på land, og som sættes sammen en og en, til de danner en tunnel. For at bygge Femern-forbindelsen skal der først udgraves en rende i havbunden, hvori tunnelen skal ligge. Denne rende bliver op til 60 meter bred, 16 meter dyb og 18 kilometer lang. I alt skal der graves 19 mio. kubikmeter sten og sand op fra havbunden. Jorden bliver brugt til at skabe cirka 3 kvadratkilometer nye naturområder på Lolland og i mindre grad på Fehmarn. " Kilde: En sænketunnel
  • Femern-forbindelsen; sænketunnel 2021.
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    2000-tallet
    Danmark
    Infrastruktur
    Kronologi
    Lolland-Falster
    Topografi
    Søhistorisk Registratur
    Anlæg af Femern-Tunnelen, 2021. "Femern-forbindelsen bygges som en sænketunnel mellem Rødbyhavn på Lolland og den tyske ø Fehmarn. I modsætningen til en boret tunnel, består en sænketunnel af hule betonelementer, der støbes på land, og som sættes sammen en og en, til de danner en tunnel. For at bygge Femern-forbindelsen skal der først udgraves en rende i havbunden, hvori tunnelen skal ligge. Denne rende bliver op til 60 meter bred, 16 meter dyb og 18 kilometer lang. I alt skal der graves 19 mio. kubikmeter sten og sand op fra havbunden. Jorden bliver brugt til at skabe cirka 3 kvadratkilometer nye naturområder på Lolland og i mindre grad på Fehmarn. " Kilde: En sænketunnel
  • Femern-forbindelsen; sænketunnel 2021.
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    2000-tallet
    Danmark
    Infrastruktur
    Kronologi
    Lolland-Falster
    Topografi
    Søhistorisk Registratur
    Anlæg af Femern-Tunnelen, 2021. "Femern-forbindelsen bygges som en sænketunnel mellem Rødbyhavn på Lolland og den tyske ø Fehmarn. I modsætningen til en boret tunnel, består en sænketunnel af hule betonelementer, der støbes på land, og som sættes sammen en og en, til de danner en tunnel. For at bygge Femern-forbindelsen skal der først udgraves en rende i havbunden, hvori tunnelen skal ligge. Denne rende bliver op til 60 meter bred, 16 meter dyb og 18 kilometer lang. I alt skal der graves 19 mio. kubikmeter sten og sand op fra havbunden. Jorden bliver brugt til at skabe cirka 3 kvadratkilometer nye naturområder på Lolland og i mindre grad på Fehmarn. " Kilde: En sænketunnel
  • Femern-forbindelsen; sænketunnel 2021.
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    2000-tallet
    Danmark
    Infrastruktur
    Kronologi
    Lolland-Falster
    Topografi
    Fartøj
    Sandpumper
    Søhistorisk Registratur
    Anlæg af Femern-Tunnelen, 2021. Sandpumper i arbejde. "Femern-forbindelsen bygges som en sænketunnel mellem Rødbyhavn på Lolland og den tyske ø Fehmarn. I modsætningen til en boret tunnel, består en sænketunnel af hule betonelementer, der støbes på land, og som sættes sammen en og en, til de danner en tunnel. For at bygge Femern-forbindelsen skal der først udgraves en rende i havbunden, hvori tunnelen skal ligge. Denne rende bliver op til 60 meter bred, 16 meter dyb og 18 kilometer lang. I alt skal der graves 19 mio. kubikmeter sten og sand op fra havbunden. Jorden bliver brugt til at skabe cirka 3 kvadratkilometer nye naturområder på Lolland og i mindre grad på Fehmarn. " Kilde: En sænketunnel
  • Femern-forbindelsen; sænketunnel 2021.
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    2000-tallet
    Danmark
    Infrastruktur
    Kronologi
    Lolland-Falster
    Topografi
    Søhistorisk Registratur
    Anlæg af Femern-Tunnelen, 2021. "Femern-forbindelsen bygges som en sænketunnel mellem Rødbyhavn på Lolland og den tyske ø Fehmarn. I modsætningen til en boret tunnel, består en sænketunnel af hule betonelementer, der støbes på land, og som sættes sammen en og en, til de danner en tunnel. For at bygge Femern-forbindelsen skal der først udgraves en rende i havbunden, hvori tunnelen skal ligge. Denne rende bliver op til 60 meter bred, 16 meter dyb og 18 kilometer lang. I alt skal der graves 19 mio. kubikmeter sten og sand op fra havbunden. Jorden bliver brugt til at skabe cirka 3 kvadratkilometer nye naturområder på Lolland og i mindre grad på Fehmarn. " Kilde: En sænketunnel
  • Femern-forbindelsen; sænketunnel 2021.
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    2000-tallet
    Danmark
    Infrastruktur
    Kronologi
    Lolland-Falster
    Topografi
    Søhistorisk Registratur
    Anlæg af Femern-Tunnelen, 2021. "Femern-forbindelsen bygges som en sænketunnel mellem Rødbyhavn på Lolland og den tyske ø Fehmarn. I modsætningen til en boret tunnel, består en sænketunnel af hule betonelementer, der støbes på land, og som sættes sammen en og en, til de danner en tunnel. For at bygge Femern-forbindelsen skal der først udgraves en rende i havbunden, hvori tunnelen skal ligge. Denne rende bliver op til 60 meter bred, 16 meter dyb og 18 kilometer lang. I alt skal der graves 19 mio. kubikmeter sten og sand op fra havbunden. Jorden bliver brugt til at skabe cirka 3 kvadratkilometer nye naturområder på Lolland og i mindre grad på Fehmarn. " Kilde: En sænketunnel
  • Femern-forbindelsen; sænketunnel 2021.
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    2000-tallet
    Danmark
    Infrastruktur
    Kronologi
    Lolland-Falster
    Topografi
    Fartøj
    Sandpumper
    Søhistorisk Registratur
    Anlæg af Femern-Tunnelen, 2021. Sandpumper i arbejde. "Femern-forbindelsen bygges som en sænketunnel mellem Rødbyhavn på Lolland og den tyske ø Fehmarn. I modsætningen til en boret tunnel, består en sænketunnel af hule betonelementer, der støbes på land, og som sættes sammen en og en, til de danner en tunnel. For at bygge Femern-forbindelsen skal der først udgraves en rende i havbunden, hvori tunnelen skal ligge. Denne rende bliver op til 60 meter bred, 16 meter dyb og 18 kilometer lang. I alt skal der graves 19 mio. kubikmeter sten og sand op fra havbunden. Jorden bliver brugt til at skabe cirka 3 kvadratkilometer nye naturområder på Lolland og i mindre grad på Fehmarn. " Kilde: En sænketunnel
  • Femern-forbindelsen; sænketunnel 2021.
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    2000-tallet
    Danmark
    Infrastruktur
    Kronologi
    Lolland-Falster
    Topografi
    Søhistorisk Registratur
    Anlæg af Femern-Tunnelen, 2021. "Femern-forbindelsen bygges som en sænketunnel mellem Rødbyhavn på Lolland og den tyske ø Fehmarn. I modsætningen til en boret tunnel, består en sænketunnel af hule betonelementer, der støbes på land, og som sættes sammen en og en, til de danner en tunnel. For at bygge Femern-forbindelsen skal der først udgraves en rende i havbunden, hvori tunnelen skal ligge. Denne rende bliver op til 60 meter bred, 16 meter dyb og 18 kilometer lang. I alt skal der graves 19 mio. kubikmeter sten og sand op fra havbunden. Jorden bliver brugt til at skabe cirka 3 kvadratkilometer nye naturområder på Lolland og i mindre grad på Fehmarn. " Kilde: En sænketunnel
  • GAEL, 3 mst. bark
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Søhistorisk Registratur
    Kronologi
    Fartøj
    Sejlskib
    Fragtskib
    Konstruktion
    Bark
    3-mastet bark
    1900-tallet
    GAEL, 3 mst.bark.
  • GAEL, 3 mst. bark
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Søhistorisk Registratur
    Kronologi
    Fartøj
    Sejlskib
    Fragtskib
    Konstruktion
    Bark
    3-mastet bark
    1900-tallet
    GAEL, 3 mst.bark. Forlist efter lasten havde forskubbet sig i en hylende kuling, hvor skibet lagde sig på siden. Mandskabet reddet ombord på en norsk damper undtaget en hyttedreng der gik tabt.
  • GALATHEA, 3 mst. bark
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Søhistorisk Registratur
    Kronologi
    Fartøj
    Sejlskib
    Fragtskib
    Konstruktion
    Bark
    3-mastet bark
    1900-tallet
    Topografi
    Europa
    GALATHEA, 3 mst.bark. Restaureret i Glasgow i 1993 som museumsskib. Fra 2011 kan det ses i Glasgows Riverside museum.
  • GALATHEA, 3 mst. bark
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Søhistorisk Registratur
    Kronologi
    Fartøj
    Sejlskib
    Fragtskib
    Konstruktion
    Bark
    3-mastet bark
    1900-tallet
    GALATHEA, 3 mst.bark. Restaureret i Glasgow i 1993 som museumsskib. Fra 2011 kan det ses i Glasgows Riverside museum.
  • GANYMEDE, 3 mst. bark
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Søhistorisk Registratur
    Kronologi
    Fartøj
    Sejlskib
    Fragtskib
    Konstruktion
    Bark
    3-mastet bark
    1900-tallet
    GANYMEDE, 3 mst.bark.
  • GARTHSNAID, 3 mst. bark
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Søhistorisk Registratur
    Kronologi
    Fartøj
    Sejlskib
    Fragtskib
    Konstruktion
    Bark
    3-mastet bark
    Stållskib
    1900-tallet
    Havari og forlis
    GARTHSNAID, 3 mst.bark. For anker efter mastehaveri.
  • GENERAL de BOISDEFFRE, 3 mst. bark
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Søhistorisk Registratur
    Kronologi
    Fartøj
    Sejlskib
    Fragtskib
    Konstruktion
    Bark
    3-mastet bark
    Stållskib
    1900-tallet
    GENERAL de BOISDEFFRE, 3 mst.bark, for sejl.
  • GENERAL de CHARETTE, 3 mst. bark
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Søhistorisk Registratur
    Kronologi
    Fartøj
    Sejlskib
    Fragtskib
    Konstruktion
    Bark
    3-mastet bark
    Stållskib
    1900-tallet
    GENERAL de CHARETTE, 3 mst.bark, for sejl.
  • GENERAL de CHARETTE, 3 mst. bark
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Søhistorisk Registratur
    Kronologi
    Fartøj
    Sejlskib
    Fragtskib
    Konstruktion
    Bark
    3-mastet bark
    Stållskib
    1900-tallet
    GENERAL de CHARETTE, 3 mst.bark, for sejl.
  • GENERAL de CHARETTE, 3 mst. bark
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Søhistorisk Registratur
    Kronologi
    Fartøj
    Sejlskib
    Fragtskib
    Konstruktion
    Bark
    3-mastet bark
    Stållskib
    1900-tallet
    Skibsbygning
    Dok
    GENERAL de CHARETTE, 3 mst.bark, i dok.
  • M/S VINA af Struer
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    2000-tallet
    Arkæologi
    Danmark
    Havn
    Havnevæsen
    Jylland
    Kaj
    Kronologi
    Motorskib
    Specialskib
    Topografi
    Ro-Ro
    Søhistorisk Registratur
    M/S VINA af Struer i Skagen Havn, den 20. oktober 2021.
  • M/S MERCANDIA IV
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    2000-tallet
    Fartøj
    Færge
    Færgehavn
    Færgevæsen
    Havn
    Havnevæsen
    Kronologi
    Motorskib
    Norden
    Skåne
    Sverige
    Topografi
    Søhistorisk Registratur
    Færgen M/S MERCANDIA IV under afsejling fra Helsingborg, den 30. oktober 2021. Besejler ruten Helsingør- Helsingborg. Kapacitet: 400 passagerer, 170 personbiler
  • M/S TUKUMA ARCTICA
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    2000-tallet
    Containerskib
    Fartøj
    Havnevæsen
    Kronologi
    Lastning og losning
    Motorskib
    Søhistorisk Registratur
    Containertskib M/S TUKUMA ARCTICA af Aahus under lastning i en ukendt havn, den 29. oktober 2021.
  • M/S THOR af Hanstholm
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Danmark
    Fartøj
    Havnevæsen
    Jylland
    Kronologi
    Motorskib
    Slæbe- og bugserbåd
    Søhistorisk Registratur
    Bugserbåd M/S THOR af Hanstholm i Skagen Havn, den 20 oktober 2021.
  • GENERAL de NEGIER, 3 mst. bark
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Søhistorisk Registratur
    Kronologi
    Fartøj
    Sejlskib
    Fragtskib
    Konstruktion
    Bark
    3-mastet bark
    Stållskib
    1900-tallet
    GENERAL de NEGIER, 3 mst.bark. Sejler for motor.