Oops! Something went wrong! It doesn't appear to have affected your data. Please notify your system administrator if the problem persists.Access denied
Your session was expired. Page will be reloaded.
Processing...
Your assets are ready. If the download does not start automatically, click Download.
Storstrømsbro; anlæg, 2021. Fundament 17S bugseres ud, så det kan sænkes i farvandet, den 20. oktober 2021.
"Vejdirektoratet bygger en ny Storstrømsbro, der forbinder Sjælland og Falster via Masnedø. Broen bliver ca. 4 km lang og er Danmarks tredjestørste bro efter Øresundsbroen og Storebæltsbroen." Kilde: Vejdirektoratet
Færgen M/S MERCANDIA IV under afsejling fra Helsingborg, den 30. oktober 2021.
Besejler ruten Helsingør- Helsingborg.
Kapacitet:
400 passagerer, 170 personbiler
Den norske shuttle tanker M/S HILDA KNUTSEN af Haugesund på Skagen Red, den 20. oktober 2021.
I baggrunden, er søsterskibet TORILL KNUTSEN, som har IMO 9630030 kilde : Michael Jamni Nielsen
Den svenske tanker M/S FOX LUNA bunkrer et jordansk fragtskib M/S AL-MOTHANNA ( imo 9649976) på "Skagen Road" , den 20. oktober 2021.
Vejrliget er usigtbart.
M/S FØNIKS MILJØ ved et vindmøllefundament i Øresund, den 28. oktober 2021
Fartøjet an vendes til Crew transport, dykning, havundersøgelser og entreprenørarbejder. Oprindeligt bygget til transport for Eskadrille 541
Middelgrundsfortet.
M/S POUL LØWENØRN, den 10. januar 2021.
Søfartsstyrelsen har et inspektionsfartøj, "POUL LØWENØRN". Skibet
løser opgaver vedrørende vedligeholdelse af afmærkning (bøjer og fyr) i danske farvande og anvendes desuden til søopmåling.
Efter nærmere aftale udføres opgaver for andre herunder:
Afmærkningsarbejde
Bjærgning
Opmåling
Dykkeropgaver
Prøvetagning
Fakta om skibet:
Skibet er 53,44 meter langt
Skibet er 11 meter bredt
Skibet har en dybgang: på 3,30 meter
Maksimal fart er 12 knob/arbejdsfart 10 knob
Kranen har et maksimum udlæg på 13 meter og kan løfte 10 tons
Kædespillet kan trække 30 tons ved en hastighed på 10 m/s
Kilde: https://www.soefartsstyrelsen.dk/om-os/organisation/soefartsstyrelsens-inspektionsfartoej
Færgen M/S HØJESTENE i færgelejet på Drejø, den 23. oktober 2021.
Færgen besejler ruten Svendborg - Skarø - Drejø og har kapacitet til 98 passagerer, 10 personbiler.
Foto fra Philip Bogaerts rejse med M/S AVOQ den 28. juli 1976 fra Sukkertoppen / Maniitsoq til Thule / Qaanaaq.
En ung passager beskuer situationen i det isfyldte farvand ved Thule / Qaanaaq.
Foto fra Philip Bogaerts rejse med M/S AVOQ den 28. juli 1976 fra Sukkertoppen / Maniitsoq til Thule / Qaanaaq.
Stemning fra Thule / Qaanaaq : M/S AVOQ ses på fjorden.
Foto fra Philip Bogaerts rejse med M/S AVOQ den 28. juli 1976 fra Sukkertoppen / Maniitsoq til Thule / Qaanaaq.
M/S AVOQ har medbragt forsyninger til Qaanaaq / Thule.
Foto fra Philip Bogaerts rejse med M/S AVOQ den 28. juli 1976 fra Sukkertoppen / Maniitsoq til Thule / Qaanaaq.
Stemning fra Thuel / Qaanaaq: Snevejr i august.
Foto fra Philip Bogaerts rejse med M/S AVOQ den 28. juli 1976 fra Sukkertoppen / Maniitsoq til Thule / Qaanaaq.
Thule Airbase / Pituffik set fra M/S AVOQ.
Foto fra Philip Bogaerts rejse med M/S AVOQ den 28. juli 1976 fra Sukkertoppen / Maniitsoq til Thule / Qaanaaq.
Sejladsen i isen undervejs mod Thule / Qaanaaq. Islandskab set gennem et koøje. Bemærk spejlingenaf landskabet på den åbne del til højre.
Foto fra Philip Bogaerts rejse med M/S AVOQ den 28. juli 1976 fra Sukkertoppen / Maniitsoq til Thule / Qaanaaq.
Stemning fra fjorden ved Thule / Qaanaaq
Foto fra Philip Bogaerts rejse med M/S AVOQ den 28. juli 1976 fra Sukkertoppen / Maniitsoq til Thule / Qaanaaq.
Stemning fraThule / Qaanaaq; fjorden med M/S AVOQ.
Foto fra Philip Bogaerts rejse med M/S AVOQ den 28. juli 1976 fra Sukkertoppen / Maniitsoq til Thule / Qaanaaq.
Stemningsfoto; Dundas-bjerget set fra M/S AVOQ.
Foto fra Philip Bogaerts rejse med M/S AVOQ den 28. juli 1976 fra Sukkertoppen / Maniitsoq til Thule / Qaanaaq.
Sejladsen i isen undervejs mod Thule Airbase / Pituffik. Her på broen, hvor der ikke er det bedste udsyn.