Are you sure you want to delete this item? Are you sure you want to delete these 0 items?

Download

Oops! Something went wrong! It doesn't appear to have affected your data. Please notify your system administrator if the problem persists. Access denied
Your session was expired. Page will be reloaded.

Processing...

Your assets are ready. If the download does not start automatically, click Download.

Add assets to album

  • Storstrømsbro; anlæg, 2021
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    2000-tallet
    Danmark
    Fartøj
    Infrastruktur
    Kronologi
    Lolland-Falster
    Motorskib
    Slæbe- og bugserbåd
    Topografi
    Søhistorisk Registratur
    Storstrømsbro; anlæg, 2021. Fundament 17S bugseres ud, så det kan sænkes i farvandet, den 20. oktober 2021. "Vejdirektoratet bygger en ny Storstrømsbro, der forbinder Sjælland og Falster via Masnedø. Broen bliver ca. 4 km lang og er Danmarks tredjestørste bro efter Øresundsbroen og Storebæltsbroen." Kilde: Vejdirektoratet
  • Femern-forbindelsen; sænketunnel 2021.
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    2000-tallet
    Danmark
    Infrastruktur
    Kronologi
    Lolland-Falster
    Topografi
    Fartøj
    Forsyningsskib
    Søhistorisk Registratur
    Anlæg af Femern-Tunnelen, 2021. Supply M/S ADVANCER af Esbjerg under sejlads, 2021. "Femern-forbindelsen bygges som en sænketunnel mellem Rødbyhavn på Lolland og den tyske ø Fehmarn. I modsætningen til en boret tunnel, består en sænketunnel af hule betonelementer, der støbes på land, og som sættes sammen en og en, til de danner en tunnel. For at bygge Femern-forbindelsen skal der først udgraves en rende i havbunden, hvori tunnelen skal ligge. Denne rende bliver op til 60 meter bred, 16 meter dyb og 18 kilometer lang. I alt skal der graves 19 mio. kubikmeter sten og sand op fra havbunden. Jorden bliver brugt til at skabe cirka 3 kvadratkilometer nye naturområder på Lolland og i mindre grad på Fehmarn. " Kilde: En sænketunnel
  • Femern-forbindelsen; sænketunnel 2021.
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    2000-tallet
    Danmark
    Infrastruktur
    Kronologi
    Lolland-Falster
    Topografi
    Søhistorisk Registratur
    Anlæg af Femern-Tunnelen, 2021. "Femern-forbindelsen bygges som en sænketunnel mellem Rødbyhavn på Lolland og den tyske ø Fehmarn. I modsætningen til en boret tunnel, består en sænketunnel af hule betonelementer, der støbes på land, og som sættes sammen en og en, til de danner en tunnel. For at bygge Femern-forbindelsen skal der først udgraves en rende i havbunden, hvori tunnelen skal ligge. Denne rende bliver op til 60 meter bred, 16 meter dyb og 18 kilometer lang. I alt skal der graves 19 mio. kubikmeter sten og sand op fra havbunden. Jorden bliver brugt til at skabe cirka 3 kvadratkilometer nye naturområder på Lolland og i mindre grad på Fehmarn. " Kilde: En sænketunnel
  • Femern-forbindelsen; sænketunnel 2021.
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    2000-tallet
    Danmark
    Infrastruktur
    Kronologi
    Lolland-Falster
    Topografi
    Søhistorisk Registratur
    Anlæg af Femern-Tunnelen, 2021. "Femern-forbindelsen bygges som en sænketunnel mellem Rødbyhavn på Lolland og den tyske ø Fehmarn. I modsætningen til en boret tunnel, består en sænketunnel af hule betonelementer, der støbes på land, og som sættes sammen en og en, til de danner en tunnel. For at bygge Femern-forbindelsen skal der først udgraves en rende i havbunden, hvori tunnelen skal ligge. Denne rende bliver op til 60 meter bred, 16 meter dyb og 18 kilometer lang. I alt skal der graves 19 mio. kubikmeter sten og sand op fra havbunden. Jorden bliver brugt til at skabe cirka 3 kvadratkilometer nye naturområder på Lolland og i mindre grad på Fehmarn. " Kilde: En sænketunnel
  • Femern-forbindelsen; sænketunnel 2021.
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    2000-tallet
    Danmark
    Infrastruktur
    Kronologi
    Lolland-Falster
    Topografi
    Søhistorisk Registratur
    Anlæg af Femern-Tunnelen, 2021. "Femern-forbindelsen bygges som en sænketunnel mellem Rødbyhavn på Lolland og den tyske ø Fehmarn. I modsætningen til en boret tunnel, består en sænketunnel af hule betonelementer, der støbes på land, og som sættes sammen en og en, til de danner en tunnel. For at bygge Femern-forbindelsen skal der først udgraves en rende i havbunden, hvori tunnelen skal ligge. Denne rende bliver op til 60 meter bred, 16 meter dyb og 18 kilometer lang. I alt skal der graves 19 mio. kubikmeter sten og sand op fra havbunden. Jorden bliver brugt til at skabe cirka 3 kvadratkilometer nye naturområder på Lolland og i mindre grad på Fehmarn. " Kilde: En sænketunnel
  • Femern-forbindelsen; sænketunnel 2021.
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    2000-tallet
    Danmark
    Infrastruktur
    Kronologi
    Lolland-Falster
    Topografi
    Fartøj
    Sandpumper
    Søhistorisk Registratur
    Anlæg af Femern-Tunnelen, 2021. Sandpumper i arbejde. "Femern-forbindelsen bygges som en sænketunnel mellem Rødbyhavn på Lolland og den tyske ø Fehmarn. I modsætningen til en boret tunnel, består en sænketunnel af hule betonelementer, der støbes på land, og som sættes sammen en og en, til de danner en tunnel. For at bygge Femern-forbindelsen skal der først udgraves en rende i havbunden, hvori tunnelen skal ligge. Denne rende bliver op til 60 meter bred, 16 meter dyb og 18 kilometer lang. I alt skal der graves 19 mio. kubikmeter sten og sand op fra havbunden. Jorden bliver brugt til at skabe cirka 3 kvadratkilometer nye naturområder på Lolland og i mindre grad på Fehmarn. " Kilde: En sænketunnel
  • Femern-forbindelsen; sænketunnel 2021.
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    2000-tallet
    Danmark
    Infrastruktur
    Kronologi
    Lolland-Falster
    Topografi
    Søhistorisk Registratur
    Anlæg af Femern-Tunnelen, 2021. "Femern-forbindelsen bygges som en sænketunnel mellem Rødbyhavn på Lolland og den tyske ø Fehmarn. I modsætningen til en boret tunnel, består en sænketunnel af hule betonelementer, der støbes på land, og som sættes sammen en og en, til de danner en tunnel. For at bygge Femern-forbindelsen skal der først udgraves en rende i havbunden, hvori tunnelen skal ligge. Denne rende bliver op til 60 meter bred, 16 meter dyb og 18 kilometer lang. I alt skal der graves 19 mio. kubikmeter sten og sand op fra havbunden. Jorden bliver brugt til at skabe cirka 3 kvadratkilometer nye naturområder på Lolland og i mindre grad på Fehmarn. " Kilde: En sænketunnel
  • Femern-forbindelsen; sænketunnel 2021.
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    2000-tallet
    Danmark
    Infrastruktur
    Kronologi
    Lolland-Falster
    Topografi
    Søhistorisk Registratur
    Anlæg af Femern-Tunnelen, 2021. "Femern-forbindelsen bygges som en sænketunnel mellem Rødbyhavn på Lolland og den tyske ø Fehmarn. I modsætningen til en boret tunnel, består en sænketunnel af hule betonelementer, der støbes på land, og som sættes sammen en og en, til de danner en tunnel. For at bygge Femern-forbindelsen skal der først udgraves en rende i havbunden, hvori tunnelen skal ligge. Denne rende bliver op til 60 meter bred, 16 meter dyb og 18 kilometer lang. I alt skal der graves 19 mio. kubikmeter sten og sand op fra havbunden. Jorden bliver brugt til at skabe cirka 3 kvadratkilometer nye naturområder på Lolland og i mindre grad på Fehmarn. " Kilde: En sænketunnel
  • Femern-forbindelsen; sænketunnel 2021.
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    2000-tallet
    Danmark
    Infrastruktur
    Kronologi
    Lolland-Falster
    Topografi
    Fartøj
    Sandpumper
    Søhistorisk Registratur
    Anlæg af Femern-Tunnelen, 2021. Sandpumper i arbejde. "Femern-forbindelsen bygges som en sænketunnel mellem Rødbyhavn på Lolland og den tyske ø Fehmarn. I modsætningen til en boret tunnel, består en sænketunnel af hule betonelementer, der støbes på land, og som sættes sammen en og en, til de danner en tunnel. For at bygge Femern-forbindelsen skal der først udgraves en rende i havbunden, hvori tunnelen skal ligge. Denne rende bliver op til 60 meter bred, 16 meter dyb og 18 kilometer lang. I alt skal der graves 19 mio. kubikmeter sten og sand op fra havbunden. Jorden bliver brugt til at skabe cirka 3 kvadratkilometer nye naturområder på Lolland og i mindre grad på Fehmarn. " Kilde: En sænketunnel
  • Femern-forbindelsen; sænketunnel 2021.
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    2000-tallet
    Danmark
    Infrastruktur
    Kronologi
    Lolland-Falster
    Topografi
    Søhistorisk Registratur
    Anlæg af Femern-Tunnelen, 2021. "Femern-forbindelsen bygges som en sænketunnel mellem Rødbyhavn på Lolland og den tyske ø Fehmarn. I modsætningen til en boret tunnel, består en sænketunnel af hule betonelementer, der støbes på land, og som sættes sammen en og en, til de danner en tunnel. For at bygge Femern-forbindelsen skal der først udgraves en rende i havbunden, hvori tunnelen skal ligge. Denne rende bliver op til 60 meter bred, 16 meter dyb og 18 kilometer lang. I alt skal der graves 19 mio. kubikmeter sten og sand op fra havbunden. Jorden bliver brugt til at skabe cirka 3 kvadratkilometer nye naturområder på Lolland og i mindre grad på Fehmarn. " Kilde: En sænketunnel
  • GAEL, 3 mst. bark
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Søhistorisk Registratur
    Kronologi
    Fartøj
    Sejlskib
    Fragtskib
    Konstruktion
    Bark
    3-mastet bark
    1900-tallet
    GAEL, 3 mst.bark.
  • GAEL, 3 mst. bark
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Søhistorisk Registratur
    Kronologi
    Fartøj
    Sejlskib
    Fragtskib
    Konstruktion
    Bark
    3-mastet bark
    1900-tallet
    GAEL, 3 mst.bark. Forlist efter lasten havde forskubbet sig i en hylende kuling, hvor skibet lagde sig på siden. Mandskabet reddet ombord på en norsk damper undtaget en hyttedreng der gik tabt.
  • GALATHEA, 3 mst. bark
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Søhistorisk Registratur
    Kronologi
    Fartøj
    Sejlskib
    Fragtskib
    Konstruktion
    Bark
    3-mastet bark
    1900-tallet
    Topografi
    Europa
    GALATHEA, 3 mst.bark. Restaureret i Glasgow i 1993 som museumsskib. Fra 2011 kan det ses i Glasgows Riverside museum.