Oops! Something went wrong! It doesn't appear to have affected your data. Please notify your system administrator if the problem persists.Access denied
Your session was expired. Page will be reloaded.
Processing...
Your assets are ready. If the download does not start automatically, click Download.
Redningstation Skagen, Kystredningstjenestens station ved Oliekajen i Skagen (skibet tv er redningsskibet OZXD LARS KRUSE (IMO 9217515), den 3. august 2021
Tug M/S RONJA af Svendborg i Skagen Havn, den 5. august 2021.
Til højre i billedet ses bulbstævnen og amningsmærker på et ukendt fartøj.
" Amningsmærker (tidligere også amingsmærker) er tal på skibets for- , agterstavn samt på skibssiderne ud for middelspantet, der viser hvor dybt skibet ligger i vandet, målt fra kølens underkant til vandlinjen.
Dybden angaves tidligere i engelske fod på styrbords side og i decimeter på bagbords side. Nu om dage angives amningsmærkerne normalt udelukkende i decimeter.
Amningsmærker er et absolut mål for skibes dybgang, og adskiller sig således fra Plimsoll-mærker der er relative til det sted (og den årstid) hvor et skib lastes." Kilde: wikipedia
EMERALD af Larvik, 3 mst. bark.
08/1880: Levert som EMERALD til M. Oppen, Larvik
00/1894: Overført til M. Oppen & Co., Larvik
07/1898: Overført til Bark Emeralds Rederi ( M. Oppen & Co ) Larvik
00/1902: Solgt til A/S Emerald ( Karl M. Anderssen ) Larvik
09/1902: Strandet 20/9 ved innseilingen til Kaipora, New Zealand. Bjerget og solgt til bergerne.
Kapt:
1880 - 1892: Ole Pettersen
1892 - 1898: H. Pettersen
1898 - 1901: T.P. Terjesen
1901 - 1902: L. Walle