Are you sure you want to delete this item? Are you sure you want to delete these 0 items?

Download

Oops! Something went wrong! It doesn't appear to have affected your data. Please notify your system administrator if the problem persists. Access denied
Your session was expired. Page will be reloaded.

Processing...

Your assets are ready. If the download does not start automatically, click Download.

Add assets to album

  • FALKIRK, 3 mst. bark
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Søhistorisk Registratur
    Kronologi
    Fartøj
    Sejlskib
    Fragtskib
    Bark
    3-mastet bark
    Konstruktion
    Jernskib
    1900-tallet
    Havari og forlis
    FALKIRK, 3 mst. bark. Fot: 1924 efter havari. Formlig ud for Falmouth, hvor den blev ophugget samme år.
  • FALSTAFF, 3 mst. bark
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Søhistorisk Registratur
    Kronologi
    Fartøj
    Sejlskib
    Fragtskib
    Bark
    3-mastet bark
    Konstruktion
    Jernskib
    1900-tallet
    FALSTAFF, 3 mst. bark. Vessel engaged in transportation of jute from India, then nitrate from Chile to England. 1899: collided with the SS Victoria in Vaparaiso, Chile. 1905: used as a coal dock in Callao (Peru). 1937: used as a coast defense, then part of the pier in Punta Arenas (Chile) with Hipparchus and Muñoz Gamero Read more at wrecksite: https://www.wrecksite.eu/wreck.aspx?180774
  • FANTOME II, 3 mst. bark
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Søhistorisk Registratur
    Kronologi
    Fartøj
    Sejlskib
    Fragtskib
    Bark
    3-mastet bark
    Skibsbygning
    Konstruktion
    Skoleskib
    Jernskib
    1900-tallet
    FANTOME II, 3 mst. bark. Ombygget til Yacht 1914, installeret 2 cyl. motor 1920, 1952 købt til Italien og ombygget til skoleskib, 1979 tilbage til Nantes og omdannet til museumsskib og får det oprindelige navn tilbage BELEM, ejer Foundation Belem.
  • M/S APHROS
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Søhistorisk Registratur
    Fartøj
    Bulkcarrier
    Fragtskib
    Motorskib
    Kronologi
    1900-tallet
    2000-tallet
    Topografi
    Danmark
    Industri
    Kl. 17.45 den 5. oktober 2021 passerer bulkcarrier M/S APHROS fra Ensted Terminalen Haven forbi Kornbækkyst lidt syd for Fynshav, efter et kort ophold ved Skagen, på sin vej til Aliveri i Grækenland, med sin last af restkul, i alt 10.000 tons. En æra er slut for de store bulkcarriers til Ensted ved Aabenraa.
  • M/S APHROS
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Søhistorisk Registratur
    Fartøj
    Bulkcarrier
    Fragtskib
    Motorskib
    Kronologi
    1900-tallet
    2000-tallet
    Topografi
    Danmark
    Jylland
    Industri
    Havnevæsen
    Lastning og losning
    Kran
    Natten til den. 29. september 2021 afløb den sidste bulkcarrier M/S APHROS fra Marshall Island Ensted Terminalen Haven ved Aabenraa, for at hente det sidste kul på havnen, fra det tidlige og nedrevet Enstedværket. Th. ses de sidste ca. 100 m. af den 184 m. høje Enstedskorsten. Fotograferet lørdag den 2. oktober 2021.
  • M/S APHROS
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Søhistorisk Registratur
    Fartøj
    Bulkcarrier
    Fragtskib
    Motorskib
    Kronologi
    1900-tallet
    2000-tallet
    Topografi
    Danmark
    Jylland
    Industri
    Havnevæsen
    Kran
    Lastning og losning
    Natten til den. 29. september 2021 afløb den sidste bulkcarrier M/S APHROS fra Marshall Island Ensted Terminalen Haven ved Aabenraa, for at hente det sidste kul på havnen, fra det tidlige og nedrevet Enstedværket. Fotograferet lørdag den 2. oktober 2021.
  • FAVELL af Bristol, 3 mst. bark, bark
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Søhistorisk Registratur
    Kronologi
    Fartøj
    Sejlskib
    Fragtskib
    Bark
    3-mastet bark
    Skibsbygning
    Konstruktion
    Træskib
    1800-tallet
    Skoleskib
    FAVELL af Bristol, 3 mst. bark.
  • FAVELL af Bristol, 3 mst. bark, bark
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Søhistorisk Registratur
    Kronologi
    Fartøj
    Sejlskib
    Fragtskib
    Bark
    3-mastet bark
    Skibsbygning
    Konstruktion
    Træskib
    1800-tallet
    FAVELL af Bristol, 3 mst. bark.
  • FAVELL af Bristol, 3 mst. bark, bark
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Søhistorisk Registratur
    Kronologi
    Fartøj
    Sejlskib
    Fragtskib
    Bark
    3-mastet bark
    Skibsbygning
    Konstruktion
    Træskib
    Skoleskib
    1800-tallet
    FAVELL af Bristol, 3 mst. bark.
  • FAVORITA, 3 mst. bark
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Søhistorisk Registratur
    Fartøj
    Bark
    3-mastet bark
    Sejlskib
    Kronologi
    Fragtskib
    Skibsbygning
    Konstruktion
    1900-tallet
    Jernskib
    Havari og forlis
    Stranding
    3-mst. bark FAVORITA, her som OBOTRIA af Hamburg under strandingen ved Ostende.
  • FAVORITA, 3 mst. bark
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Søhistorisk Registratur
    Fartøj
    Bark
    3-mastet bark
    Sejlskib
    Kronologi
    Fragtskib
    Skibsbygning
    Konstruktion
    1900-tallet
    Jernskib
    Havari og forlis
    Stranding
    3-mst. bark FAVORITA, her som OBOTRIA af Hamburg under strandingen ved Ostende.
  • FEDE, 3. mst. bark
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Søhistorisk Registratur
    Fartøj
    Bark
    3-mastet bark
    Sejlskib
    Kronologi
    Fragtskib
    Skibsbygning
    Konstruktion
    1800-tallet
    Jernskib
    FEDE, 3. mst. bark i havn. På billedet er navnet Inch Keith streget over. Rigget om til bark i 1880.
  • FELIX af Elsfleth (Hustede), 3 mst. bark
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Søhistorisk Registratur
    Fartøj
    Bark
    3-mastet bark
    Sejlskib
    Kronologi
    Fragtskib
    Skibsbygning
    Konstruktion
    Træskib
    1800-tallet
    FELIX af Elsfleth (Hustede), 3 mst. bark
  • Orlogsfregat på bedding
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Fartøj
    Konstruktion
    Kunst
    Orlogsfregat
    Orlogsskib
    Sejlskib
    Skibsbygning
    Søhistorisk Registratur
    Søsætning og stabelafløbning
    Tegning
    Træskib
    Værft i Danmark
    Kronologi
    1800-tallet
    Topografi
    Danmark
    Sjælland
    København
    Farvelagt tegning af Zacharias Petersen, 1834: Orlogsfregat under bygning på Orlogsværftet, Gammel Dok i Strandgade. Huset i baggrunden er søsætningspavillonen fra 1739. Mastekranen ved Nyholms vagt ses til venstre for denne, i baggrunden. Til venstre for skibet ses pakhus ved Toldboden.
  • FELIX ESTIVANT, 3 mst. bark
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Søhistorisk Registratur
    Fartøj
    Bark
    3-mastet bark
    Sejlskib
    Kronologi
    Fragtskib
    Skibsbygning
    Konstruktion
    1900-tallet
    Jernskib
    3-mst. bark FELIX ESTIVANT, fransk.
  • FENJA af Aarhus
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Søhistorisk Registratur
    Fartøj
    Bark
    3-mastet bark
    Sejlskib
    Kronologi
    Fragtskib
    Skibsbygning
    Konstruktion
    Træskib
    Krigssøfart
    Neutralitetsbemaling
    1900-tallet
    3-mastet bark FENJA af Aarhus. Kapt. E. Wielandt. Beskudt og tændt i brand af tysk u-båd (chef kaptajnløjtnant Bleitzel) 16/11 1916. Neutralitetbemaling på siden under 1. Verdenskrig. Krigsforlist 1916-11-16 i Skagerrak af tysk ubåd med brandbomber om bord. (Krigsforlis 1914-1918) nr.61: Besætning taget op fra egne både af norsk torpedobåd RAVN. Senere blev besætningen igen sat om bord i det brændende skib, nu inden for territorialgrænsen, og S/S PRÆSIDENT CHRISTIE tog havaristen på slæb, men ilden bredte sig, slæberen sprængtes, og skibet sank. Besætningen landsat samme aften i Kristiansand.
  • DRAMMERENSEREN, 3 mst. Bark
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Søhistorisk Registratur
    Fartøj
    Bark
    3-mastet bark
    Sejlskib
    Kronologi
    Fragtskib
    1800-tallet
    Skibsbygning
    Konstruktion
    Jernskib
    3-mastet bark DRAMMERENSEREN. 1915 nedrigget til lægter.
  • ELLEN af Boston, 3 mst. Bark
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Søhistorisk Registratur
    Fartøj
    Bark
    3-mastet bark
    Sejlskib
    Kronologi
    Skibsbygning
    Konstruktion
    Fragtskib
    1800-tallet
    3-mastet bark ELLEN af Boston ført af C. Clausen, Helsingør.
  • Lastrummet i ELLEN af Vejle, 3 mst. Bark
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Søhistorisk Registratur
    Fartøj
    Bark
    3-mastet bark
    Sejlskib
    Kronologi
    Skibsbygning
    Konstruktion
    Fragtskib
    Skibsdetaljer
    Lastrum
    1900-tallet
    3-mastet bark, ELLEN af Vejle's lastrum. Havareret 1911-03-13 på rejse fra Port Talbot til Caleta Colosa med kul. Eksplosion i ladningen på position 38 N og 16 W. Betydelig skade på skibet, der bjærgede sig ind til Lissabon, ankom 1911-03-16. Skibet kondemneret. (GRU-04-0068) Data og 4 blade med detaljer.
  • M/S MADISON MÆRSK af København
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Fartøj
    Containerskib
    Motorskib
    Kronologi
    2000-tallet
    Topografi
    Europa
    Søhistorisk Registratur
    Containerskib M/S MADISON MÆRSK af København under sejlads i Femern Bælt.Et mindre fartøj er under passage på bagbords side. ( Den den hollandske cement carrier MALTA CEMENT, der har IMO nummer 8911841. Den er bygget 1991. Kilde: Michael Jamni Nielsen). MADISON MÆRSK´ design er Triple-E serien. Læs yderligere under Nota Bene.
  • M/S DANPILOT DELTA af Svendborg
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Fartøj
    Lodsfartøj
    Motorskib
    Lodsvæsen
    Kronologi
    2000-tallet
    Topografi
    Danmark
    Sjælland
    Søhistorisk Registratur
    Lodsfartøj M/S DANPILOT DELTA af Svendborg under sejlads på Kalundborg Fjord, den 25. september 2021
  • Dronning Margrethe vises omkring på M/S' åbningsdag i 2013
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Kronologi
    Søhistorisk Registratur
    2000-tallet
    Museer og samlinger
    M/S Museet for Søfart
    Personalia
    Fartøj
    Modelskib
    Containerskib
    Motorskib
    Dronning Margrethe vises omkring i udstillingen af museets direktør Camilla Mordhorst, museumsinspektør Benjamin Asmussen og betyrelsesformand Erik Østergaard på museets åbningsdag, lørdag den 05.10.2013. Her viser arkitekt Bjarke Ingels fra BIG dronning Margrethe museets store model af MÆRSK MC-KINNEY MØLLER, udarbejdet specielt til museet ifm. åbningen.
  • M/S PARKESTON
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Fartøj
    Motorskib
    Passagerskib
    Stykgodsskib
    Kronologi
    1900-tallet
    Søhistorisk Registratur
    2000-tallet
    Modelskib
    Museer og samlinger
    M/S Museet for Søfart
    Model af M/S PARKESTON fotograferet i udstillingen på museets åbningsdag lørdag den 05.10.2013 af Søren Nørby.
  • COUNTY of Ayr, 3 mst. Bark
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Søhistorisk Registratur
    Fartøj
    Bark
    3-mastet bark
    Sejlskib
    Kronologi
    Skibsbygning
    Konstruktion
    Fragtskib
    Bugsering
    Topografi
    Australien
    1800-tallet
    3-mastet bark COUNTY of Ayr. under bugsering ved Port Adelaid, Australien i 1897. På en rejse i 1891 ramt det et ukendt skær hvorved kølen blev stærkt beskadiget. Det lykkedes dog skibet at nå i havn, hvor det senere blev overtaget af forsikringsselskabet. Det lå ubenyttet hen i Port Adelaide indtil havnen i 1894 købte det. Det blev derefter repareret og ved samme lejlighed nedrigget til bark. Omkring 1894 blev skibet solgt til J A Walker. Ved den lejlighed beholdt det navnet, men fik Adelaide som hjemsted. I 1901 blev det solgt til Folder, Barker, Ward og Tulloch i Hobart. I forbindelse med salget fik skibet nu Hobart som hjemsted Skibet længst til venstre er bugser- og slæbebåden EURO (1897-1948) af Adelaide. Bygget i Dundee i 1897 ved Gourlay Brothers & Co (byggenr. 175) til Adelaide Steam Tug Co Ltd. i Adelaide i Australien. Oktober 1930 blev den solgt til Australien Steamships Pty. Ltd. i Melbourne. Skibet beholdt navnet EURO, men skiftede hjemsted til Melbourne. Skibet blev sænket 10. juni 1948 udfor Port Phillip Heads nær Melbourne i Australien. Forinden var det blev rippet for alt af værdi. Skibet ligger på ca. 50 meter vand.
  • COUNTY of Pembroke, 3 mst. Bark
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Søhistorisk Registratur
    Fartøj
    Bark
    3-mastet bark
    Sejlskib
    Kronologi
    Skibsbygning
    Konstruktion
    Fragtskib
    Jernskib
    Havnevæsen
    Kaj
    1800-tallet
    Topografi
    Australien
    3-mastet bark COUNTY of Pembroke.