Are you sure you want to delete this item? Are you sure you want to delete these 0 items?

Download

Oops! Something went wrong! It doesn't appear to have affected your data. Please notify your system administrator if the problem persists. Access denied
Your session was expired. Page will be reloaded.

Processing...

Your assets are ready. If the download does not start automatically, click Download.

Add assets to album

  • Pindekompas, ca. 1680
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Søhistorisk Registratur
    Navigation
    Nautiske instrumenter
    Kompas
    Kronologi
    1600-tallet
    Pindekompas af egetræ bestående af en firkantet plade med skår hjørner, forneden tavle med fire huller. Dateret til cirka 1680.
  • Sladrekompas
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Søhistorisk Registratur
    Navigation
    Nautiske instrumenter
    Kompas
    Kronologi
    1700-tallet
    Sladrekompas (kronekompas) i kardansk ophængning fremstillet af Iver Jensen Borger, København, omkring 1760.
  • FREDENSBORG
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Slaveskib
    Fartøj
    Søhistorisk Registratur
    Slavehandel
    Kolonier
    Kunst
    Tegning
    Skibsportræt
    Fregat
    Dansk Guinea
    Vestindienfarer
    Kronologi
    1700-tallet
    Sejlskib
    Farvelagt tegning af ubekendt af fregat og slaveskib FREDENSBORG (1700-tallet).
  • CLEMENTINE af Mariehamn, 3 mst. bark
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Søhistorisk Registratur
    Fartøj
    Bark
    3-mastet bark
    Sejlskib
    Fragtskib
    Kronologi
    Skibsbygning
    Konstruktion
    1800-tallet
    Træskib
    CLEMENTINE af Mariehamn, 3. mast. bark
  • CLOSEBURN af Kristiansand
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Søhistorisk Registratur
    Kronologi
    Fartøj
    Topografi
    1900-tallet
    Bark
    3-mastet bark
    Fragtskib
    Sejlskib
    Skibsbygning
    Konstruktion
    Jernskib
    Krigssøfart
    1914 - 1918
    CLOSEBURN af Kristiansand.
  • CODAN af Åbenrå
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Søhistorisk Registratur
    Kronologi
    Fartøj
    Topografi
    1900-tallet
    Bark
    3-mastet bark
    Fragtskib
    Sejlskib
    Kunst
    Maleri
    Skibsbygning
    Konstruktion
    Jernskib
    CODAN af Åbenrå, 3 mst. bark. Bygget med fregat rig, senere ombygget til bark rig. Det første åbenråskib fra Kalvø med jernrig. Preussisk certifikat 1867-09-27. Oplagt 1870-1871 under fransk-tyske krig. 200 clstr. Sejler under preussisk flag.
  • COLLESSIE
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Søhistorisk Registratur
    Kronologi
    Fartøj
    Topografi
    1900-tallet
    Bark
    3-mastet bark
    Fragtskib
    Sejlskib
    Havnevæsen
    Kaj
    Havn
    COLLESSIE, 3 mst. bark.
  • COLLINGWOOD af Arendal, 3 mst. bark
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Søhistorisk Registratur
    Fartøj
    Bark
    3-mastet bark
    Sejlskib
    Fragtskib
    Kronologi
    Skibsbygning
    Konstruktion
    1800-tallet
    Træskib
    3. mast. bark COLLINGWOOD af Arendal.
  • COLONEL VILLEBOIS de MEURELLE
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Søhistorisk Registratur
    Fartøj
    Kronologi
    1800-tallet
    Bark
    3-mastet bark
    Sejlskib
    Fragtskib
    Skibsbygning
    Konstruktion
    Jernskib
    COLONEL VILLEBOIS de MEURELLE. (MAREUIL)?
  • COMMERCE af Kjøbenhavn, 3 mst. bark
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Søhistorisk Registratur
    Fartøj
    Bark
    3-mastet bark
    Sejlskib
    Fragtskib
    Kronologi
    Skibsbygning
    Konstruktion
    1800-tallet
    Træskib
    Kunst
    Akvarel
    3. mast. bark COMMERCE af Kjøbenhavn, reder: vinhandler Petersen. Kapt. Niels H. Mahler. 74½ clstr, 10 mand. Sejlede 31/8 1805 til Livorno; kondemneret i England 1808.
  • CONCORDIA, 3 mst. bark
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Søhistorisk Registratur
    Fartøj
    Bark
    3-mastet bark
    Sejlskib
    Fragtskib
    Kronologi
    Skibsbygning
    Konstruktion
    1800-tallet
    Jernskib
    3. mast. bark CONCONDIA. Efter forliset i 1912 blev det solgt til en entreprenør i Fremantle og omdannet til pram.