Oops! Something went wrong! It doesn't appear to have affected your data. Please notify your system administrator if the problem persists.Access denied
Your session was expired. Page will be reloaded.
Processing...
Your assets are ready. If the download does not start automatically, click Download.
Bugserbåd M/S GORM (I) af København under sejlads i den isfyldte hjemhavn, februar1940.
Skroget har fået påmalet neutralitetsbemaling.
1 dæk. 1 mast, pladestævn, hækbygget, spids hæk.
Bugserbåd M/S GORM (I) af København under sejlads med en del passagerer på agterdækket ( muligvis under prøvesejladsen), den 1. maj 1938.
1 dæk. 1 mast, pladestævn, hækbygget, spids hæk.
Bugserbåd M/S FRODE (II) af København under sejlads mod hjemhavnen, den 15. august 1970.
Isbrydende bugserbåd - (også beregnet på
langdistance-bugseringer) - fyldig bov med
fremfaldende stævn.
Bugserbåd M/S FRODE (II) af København under sejlads.
Isbrydende bugserbåd - (også beregnet på
langdistance-bugseringer) - fyldig bov med
fremfaldende stævn -
Bugserbåd M/S FRODE (II)af København under afsejling fra hjemhavnen.
Isbrydende bugserbåd - (også beregnet på
langdistance-bugseringer) - fyldig bov med
fremfaldende stævn.
Bugserbåd M/S FRODE (I) af København under sejlads med Middelgrundsfirtet om bagbord, marts 1953.
1 dæk - fyldig bov med udfaldende stævn - hækbygget med krydserhæk -
6.1952: kort før afleveringen sunket ved
værftets kaj - antagelig som følge af hærværk - hævet og færdigbygget.
Bugserbåd S/S FRODE af København under sejlads i hjemhavnen.
Ingen mast - dækket for og agter13' ialt - middelfyldig boug - hækbygget med rundt spejl - direkte styring agter..
Fragtskib M/S FRI af København i hjemhavnen, den 28. marts 1952.
Fartøjet skal anvendes til indenrigs fragtsejlads.
Compositefartøj- jernet er erstattet af en cementagtig masse-bygget op om et ståltrådsnet og således tjener, som erstatning for jern.
Kilde: lille ukendt avisnotits lagt ved foto.
Dampslæbebåd S/S DAN af København efter uheld i Sydhavnen under bugsering af S/S OTTO PETERSEN, den 27. september 1944.
2 mand mistede livet.
Læs yderligere i Dansk Søulykke-statistik 1944.
M/S CAPDUEN af København under sejlads i hjemhavnen.
Vandbåd, bugsering og pumpebåd. Projekteret af KEH. 1 dæk, fremfaldende stævn, krydserhæk, ingen mast
M/S BRAGE (I) af København under sejlads i Frihavnen på bagsiden af Langelinie. Kastellet anes i baggrunden.
Bugserbåd, 1 dæk, 1 mast, lodret stævn, rundt spejl.
Østbassinet i Frihavnen, hvor BRAGE er udfor broen, der fører over Pramgraven, som er der endnu. Broen kaldes Prambroen. (kilde: Gunnar Perner)
Færgen M/S ASKØ, til venstre i billedet, fotograferet liggende ved kaj i Bandholm havn den 27.11.2020. Færgen sejler fra Bandholm - Askø. Plads til 98 passagerer og 14 biler. 32 m. lang.
Til højre i billedet ligger den norske M/S LILL af Oslo ved kaj hos dlg og får læsset træstammer, så den ligger helt skævt i vandet.
Indkørslen til færgen M/S ASKØ fotograferet liggende ved kaj i Bandholm havn den 27.11.2020. Færgen sejler fra Bandholm - Askø. Plads til 98 passagerer og 14 biler. 32 m. lang.
Bemærk skiltet til venstre med retningslinjerne:
"Gå ikke ombord før personalet giver tegn, Ophold og færdsel på broklappen forbudt under ombord/ilandkørsel af køretøjer, Køretøjers motorer skal være stoppet under overfarten, Det er ikke tilladt chaufføren at tale i mobil under ombord/ilandkørsel, Sikkerhed ombord Se opslag ved indgang til salon".