Oops! Something went wrong! It doesn't appear to have affected your data. Please notify your system administrator if the problem persists.Access denied
Your session was expired. Page will be reloaded.
Processing...
Your assets are ready. If the download does not start automatically, click Download.
Bugserbåd M/S GORM (I) af København under sejlads i den isfyldte hjemhavn, februar1940.
Skroget har fået påmalet neutralitetsbemaling.
1 dæk. 1 mast, pladestævn, hækbygget, spids hæk.
Bugserbåd M/S GORM (I) af København under sejlads med en del passagerer på agterdækket ( muligvis under prøvesejladsen), den 1. maj 1938.
1 dæk. 1 mast, pladestævn, hækbygget, spids hæk.
Bugserbåd S/S GORM af København under sejlads.
Dækket for og agter 13' ialt -ingen mast -
middelfyldig bov med glat stævn hækbygget med rundt spejl - direkte styring agter (rorpind).
Plantegning af bugserbåd M/S FRODE (I) af København.
Tegningen har været udgivet i et ukendt magasin i 1952.
6.1952: kort før afleveringen sunket ved
værftets kaj - antagelig som følge af hærværk - hævet og færdigbygget.
Bugserbåd M/S FRODE (II) af København under sejlads mod hjemhavnen, den 15. august 1970.
Isbrydende bugserbåd - (også beregnet på
langdistance-bugseringer) - fyldig bov med
fremfaldende stævn.
Bugserbåd M/S FRODE (II) af København under sejlads.
Isbrydende bugserbåd - (også beregnet på
langdistance-bugseringer) - fyldig bov med
fremfaldende stævn -
Bugserbåd M/S FRODE (II)af København under afsejling fra hjemhavnen.
Isbrydende bugserbåd - (også beregnet på
langdistance-bugseringer) - fyldig bov med
fremfaldende stævn.
Bugserbåd M/S FRODE (I) af København under sejlads med Middelgrundsfirtet om bagbord, marts 1953.
1 dæk - fyldig bov med udfaldende stævn - hækbygget med krydserhæk -
6.1952: kort før afleveringen sunket ved
værftets kaj - antagelig som følge af hærværk - hævet og færdigbygget.
Bugserbåd S/S FRODE af København under sejlads i hjemhavnen.
Ingen mast - dækket for og agter13' ialt - middelfyldig boug - hækbygget med rundt spejl - direkte styring agter..
Fragtskib M/S FRI af København i hjemhavnen, den 28. marts 1952.
Fartøjet skal anvendes til indenrigs fragtsejlads.
Compositefartøj- jernet er erstattet af en cementagtig masse-bygget op om et ståltrådsnet og således tjener, som erstatning for jern.
Kilde: lille ukendt avisnotits lagt ved foto.
Bugserbåd S/S ESKIL af Skien under sejlads. Solgt til Danmark 1919..
Klink af jern - 1 dæk - 1 mast 2BH - skarp bov med lodret, glat stævn -hækbygget med rundt spejl.
"Nils-Gustav Zetterberg, Visingsö, bestållde
en liten passagerångare vid Thorskog for
trafik på Vattern, det var Visingso-GrånnaJonkoping, som skulle trafikeras.
For att uppratthålla trafik under fartygets
byggnadstid hyrdes en bogserångare från varvet
Den hette "Eskil" och tog 60 passagerare.
I annoncerna kallades "Eskil" for ångslup. "
KIlde Danske Damp-og Motorskibe 1819-1979
Dampslæbebåd S/S DAN af København efter uheld i Sydhavnen under bugsering af S/S OTTO PETERSEN, den 27. september 1944.
2 mand mistede livet.
Læs yderligere i Dansk Søulykke-statistik 1944.
M/S CAPDUEN af København under sejlads i hjemhavnen.
Vandbåd, bugsering og pumpebåd. Projekteret af KEH. 1 dæk, fremfaldende stævn, krydserhæk, ingen mast
Vand/pumpebåden M/S FREDSDUEN af København sejlads i perioden 1943 - 1956.
Vandbåd - kravel af eg - 1 dæk - ingen mast -
middelfyldig bov med glat stævn - hækbygget
med rundt spejl. Pumpning af fersk vand 30 tons
i timen, ved hævning af f.eks. pramme 15t/t.
Kilde: Danske Damp- og motorskibe 1819 -1979.