Oops! Something went wrong! It doesn't appear to have affected your data. Please notify your system administrator if the problem persists.Access denied
Your session was expired. Page will be reloaded.
Processing...
Your assets are ready. If the download does not start automatically, click Download.
Sygin sejlede under svensk flag fra 1887 - 1927 i trampfart på Amerika og nåede at krydse Atlanten 46 gange. Den er bygget af træ beregnet for mindre laster. Efter mastehaveri i 1913, blev den rigget med en billigere gaffelrig og således en skonnert.
Hun ligger nu som museumsskib i Åbos Søfartsmuseum (Forum Marinum).
Bemærk, billedet er markeret rødt, da museet ikke har rettighederne. Hvis du skal bruge billedet kommercielt, bedes du rette henvendelse til evt. rettighedshaver plus til museet på hg@mfs.dk.
Tremastet fuldrigger bygget i Frankrig 1902, senere købt af H.H. Schmidt, Hamburg og anvendt som skoleskib for handelsflåden, i 1930 til Finland som skoleskib for den finske flåde. Blev i 1956 lagt op for anker og omdannet til Handelsflådens sømandsskole i Åbo. og er nu siden 1991 museumsskib ved museet Forum Marinum i Turku, Finland.
Marinemaleri af Håkan Sjöström, Finland.
Bemærk, billedet er markeret rødt, da museet ikke har rettighederne. Hvis du skal bruge billedet kommercielt, bedes du rette henvendelse til evt. rettighedshaver plus til museet på hg@mfs.dk.
HERZOGIN CECILIE 4-mastet bark for fulde sejl.
Malt af Håkan Sjöström, en finsk marinemaler.
Bemærk, billedet er markeret rødt, da museet ikke har rettighederne. Hvis du skal bruge billedet kommercielt, bedes du rette henvendelse til evt. rettighedshaver plus til museet på hg@mfs.dk.
Tre mastet bark bygget af træ. Oprindeligt 4 mastet bark med navnet ELISABETH BANDI, men ombygget af Blohm & Voss i 1938 til 3 mastet. Siden 1978 museumsskib i Bremerhaven. 2019 sank SEUTE DEERN. Okt. 2020 blev det besluttet, at det var for dyrt at rekonstruere skibet, ligger nu hen i Bremerhaven og afventer sin skæbne.
Skibet har altid været utæt og måtte konstant have lænsepumper kørende. Var hårdt angrebet af pæleorm og borebiller.
Bemærk, billedet er markeret rødt, da museet ikke har rettighederne. Hvis du skal bruge billedet kommercielt, bedes du rette henvendelse til evt. rettighedshaver plus til museet på hg@mfs.dk.
Teclipper bygget til at sejle te fra Kina, var et af de hurtigste lastførende sejlskibe der nogensinde har eksisteret.
Ved Suezkanalens åbning blev den udkonkurreret af dampskibe, senere overflytet til uldtransport fra Australien.
Eneste tilbageværende teclipper.
Nu museumsskib i tørdok i Greenwich i England, under reparation i 2007 delvist ødelagt, brand igen i 2014.
I tørdok som museumsskib 2/8 - 1973.
Malet til den første ejer John Willis, London af F. Tudgay i 1872.
Bemærk, billedet er markeret rødt, da museet ikke har rettighederne. Hvis du skal bruge billedet kommercielt, bedes du rette henvendelse til evt. rettighedshaver plus til museet på hg@mfs.dk.
Oljemaleri af hjuldamperen H/S DAGMAR der hænger på Sjöfartsmuseet, Turku, Åbo, Finland.
Bemærk, billedet er markeret rødt, da museet ikke har rettighederne. Hvis du skal bruge billedet kommercielt, bedes du rette henvendelse til evt. rettighedshaver plus til museet på hg@mfs.dk.
Barken AUGUSTE ført af Kapt. K.E. Gardberg 1867.
Bemærk, billedet er markeret rødt, da museet ikke har rettighederne. Hvis du skal bruge billedet kommercielt, bedes du rette henvendelse til evt. rettighedshaver plus til museet på hg@mfs.dk.
Barken CAROLINA, Kristinestad
Bemærk, billedet er markeret rødt, da museet ikke har rettighederne. Hvis du skal bruge billedet kommercielt, bedes du rette henvendelse til evt. rettighedshaver plus til museet på hg@mfs.dk.
Fregatten JYLLAND under Madeira.
Bemærk, billedet er markeret rødt, da museet ikke har rettighederne. Hvis du skal bruge billedet kommercielt, bedes du rette henvendelse til evt. rettighedshaver plus til museet på hg@mfs.dk.