Oops! Something went wrong! It doesn't appear to have affected your data. Please notify your system administrator if the problem persists.Access denied
Your session was expired. Page will be reloaded.
Processing...
Your assets are ready. If the download does not start automatically, click Download.
Skibshunden Vimmer hos damefrisøren
1. styrmand Jes Salling var gift med en frisør. Han ses t.h, den 1. marts, 1953.
Klipningen blev udført under under sejlads på Det sydkinesiske Hav.
Fragtskib M/S ELLEN MÆRSK; grundstødt ved Louisa Reef i Det sydkinesiske Hav på en rejse
fra Miri, Nord Borneo, til Hongkong med stykgods. , den 20. september 1952.
"Søforklaring i Kobe d. 11/10 52.
D. 19/9 kl. 1600 pejledes Baram fyr i rv. 102°, afstand 7 sm. Der styredes rv. 342°, og
det blæste en svag V.-lig brise. D. 20/9 kl. 0009 sås på radarskærmen nogle svage lysprikker tæt til venstre for centret.
Roret lagdes straks hårdt stb., men kl. 0010, da E. var drejet ca. 80°, tog skibet grunden på Louisa Reef og blev stående. Om eftermiddagen anstilledes observationer, der viste, at revet tilsyneladende lå 4 sm. Ø.-ligere end angivet i det af skibet benyttede engelske søkort." Kilde Dansk Sø-ulykkestatistik.
Fragtskib M/S ELLEN MÆRSK; grundstødt ved Louisa Reef i Det sydkinesiske Hav på en rejse fra Miri, Nord Borneo, til Hongkong med stykgods. , den 20. september 1952.
Der losses før frislæbningen.
Passagerne bader i en opsat svimming-pool på dækket af M/S LAURA MÆRSK under sejlads på Pacific Ocean, sommeren 1949.
Kapacitet:
2 dæk, åben / lukket shelterdæk type, 3 master, 5 lastrum, 5 luger, køleanlæg, 12 passagerer.
Fragtskib M/S LAURA MÆRSK for enden af en udskibningsbro med tip-spor.
Der er med hvid skrift påtegnet.
" LAURA MÆRSK loading chrumnite at BMC WHARF. The biggest ore deposited in the world. Masinloc, Zambales P.I.
September 13. 1950."
Bestiklukaf ombord på M/S LAURA MÆRSK, januar 1949.
Arbejdsplads for bl. a. Jes Salling, 2. styrmand.
"Bestiklukaf, lukket rum på broen af et skib, sædvanligvis i umiddelbar forbindelse med styrehuset eller blot en del af dette, hvor skibets beholdning af bl.a. søkort, navigationsinstrumenter og kronometer findes, og hvor navigatørerne foretager de nødvendige navigationsberegninger."
Kilde: Den store Danske
Panserkrydser AURORA er et klenodie fra Den russiske Revolution, Oktoberrevolutionen blev indledt med skud fra Aurora.
Blev oplagt i 1956 og fortøjet på floden Neva i Sankt Petersborg og omdannet til Museumsskib.
Bemærk, billedet er markeret rødt, da museet ikke har rettighederne. Hvis du skal bruge billedet kommercielt, bedes du rette henvendelse til evt. rettighedshaver plus til museet på hg@mfs.dk.
Kollage af 3 udsnit fra Göteborg havn.
Stævnen af M/S FULDATAL og billede af Götaverken værft (Cityvarvet).
Bemærk, billedet er markeret rødt, da museet ikke har rettighederne. Hvis du skal bruge billedet kommercielt, bedes du rette henvendelse til evt. rettighedshaver plus til museet på hg@mfs.dk.
4 mastet bark med dampmaskine; SEA CLOUD..
Bemærk, billedet er markeret rødt, da museet ikke har rettighederne. Hvis du skal bruge billedet kommercielt, bedes du rette henvendelse til evt. rettighedshaver plus til museet på hg@mfs.dk.
Den hollandske destroyer HNLMS HOLLAND passerer under Tower Bridge.
Bemærk, billedet er markeret rødt, da museet ikke har rettighederne. Hvis du skal bruge billedet kommercielt, bedes du rette henvendelse til evt. rettighedshaver plus til museet på hg@mfs.dk.