Are you sure you want to delete this item? Are you sure you want to delete these 0 items?

Download

Oops! Something went wrong! It doesn't appear to have affected your data. Please notify your system administrator if the problem persists. Access denied
Your session was expired. Page will be reloaded.

Processing...

Your assets are ready. If the download does not start automatically, click Download.

Add assets to album

  • Mols-Linien
    Ukendt
    2000-tallet
    Kronologi
    Firma
    Handel og Søfart
    Landkort
    Infrastruktur
    Motorskib
    Passagerskib
    Færge
    Fartøj
    Søhistorisk Registratur
    Personalia
    Uidentificerede personer
    Postkort fra Mols-Linien, 2008
  • Sluppen RUTH
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Søhistorisk Registratur
    Fartøj
    Slup
    Sejlskib
    Motorskib
    Museer og samlinger
    Fragtskib
    Lystfartøj
    Personalia
    Uidentificerede personer
    Gruppebillede
    Livet om bord
    Besøg om bord
    Kronologi
    1800-tallet
    1900-tallet
    Sluppen RUTH blev bygget i Norge i 1854. Skibet fungerede i sine første leveår i farten til Danmark. I 1898 blev RUTH ombygget fra klink- til kravelskrog og fik også siden installeret glødehovedmotor samt styrehus. Efter at have sejlet på Limfjorden i årene 1923-68 blev den testamenteret til Nationalmuseet. I slutningen af 1970-erne istandsattes det medtagne skrog på det gamle skib, og i 1990-erne fuldførtes så istandsættelsen, således at RUTH nu står, som hun gjorde efter ombygningen i 1898. Her er der besøg om bord. Foto fra Limfjordsmuseet.
  • Sluppen RUTH
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Søhistorisk Registratur
    Fartøj
    Slup
    Sejlskib
    Motorskib
    Museer og samlinger
    Fragtskib
    Lystfartøj
    Skibsdetaljer
    Dæk
    Skibsbygning
    Reparation
    Personalia
    Uidentificerede personer
    Kronologi
    1800-tallet
    1900-tallet
    Sluppen RUTH blev bygget i Norge i 1854. Skibet fungerede i sine første leveår i farten til Danmark. I 1898 blev RUTH ombygget fra klink- til kravelskrog og fik også siden installeret glødehovedmotor samt styrehus. Efter at have sejlet på Limfjorden i årene 1923-68 blev den testamenteret til Nationalmuseet. I slutningen af 1970-erne istandsattes det medtagne skrog på det gamle skib, og i 1990-erne fuldførtes så istandsættelsen, således at RUTH nu står, som hun gjorde efter ombygningen i 1898. Her opmåles skibet før istandsættelsen i slutningen af 1970-erne. Foto fra Vikingeskibsmuseet.
  • Sluppen RUTH
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Søhistorisk Registratur
    Fartøj
    Slup
    Sejlskib
    Motorskib
    Museer og samlinger
    Fragtskib
    Lystfartøj
    Personalia
    Uidentificerede personer
    Havnevæsen
    Havn
    Kronologi
    1800-tallet
    1900-tallet
    Sluppen RUTH blev bygget i Norge i 1854. Skibet fungerede i sine første leveår i farten til Danmark. I 1898 blev RUTH ombygget fra klink- til kravelskrog og fik også siden installeret glødehovedmotor samt styrehus. Efter at have sejlet på Limfjorden i årene 1923-68 blev den testamenteret til Nationalmuseet. I slutningen af 1970-erne istandsattes det medtagne skrog på det gamle skib, og i 1990-erne fuldførtes så istandsættelsen, således at RUTH nu står, som hun gjorde efter ombygningen i 1898. Her ses skipperen med kone (?) og gæst. Billedet er formodentligt taget i Fur havn - det stammer fra Limfjordsmuseet.
  • Sluppen RUTH
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Søhistorisk Registratur
    Fartøj
    Slup
    Sejlskib
    Motorskib
    Museer og samlinger
    Fragtskib
    Lystfartøj
    Skibsdetaljer
    Dæk
    Personalia
    Uidentificerede personer
    Skibsbygning
    Reparation
    Kronologi
    1800-tallet
    1900-tallet
    Sluppen RUTH blev bygget i Norge i 1854. Skibet fungerede i sine første leveår i farten til Danmark. I 1898 blev RUTH ombygget fra klink- til kravelskrog og fik også siden installeret glødehovedmotor samt styrehus. Efter at have sejlet på Limfjorden i årene 1923-68 blev den testamenteret til Nationalmuseet. I slutningen af 1970-erne istandsattes det medtagne skrog på det gamle skib, og i 1990-erne fuldførtes så istandsættelsen, således at RUTH nu står, som hun gjorde efter ombygningen i 1898. Her ses dækket under istandsættelsen.