Are you sure you want to delete this item? Are you sure you want to delete these 0 items?

Download

Oops! Something went wrong! It doesn't appear to have affected your data. Please notify your system administrator if the problem persists. Access denied
Your session was expired. Page will be reloaded.

Processing...

Your assets are ready. If the download does not start automatically, click Download.

Add assets to album

  • M/S ROLF KRAKE
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Fartøj
    Motorskib
    Passagerskib
    Havnevæsen
    Havn
    Skonnert
    Kronologi
    1900-tallet
    Topografi
    Danmark
    Sjælland
    København
    Søhistorisk Registratur
    Passagerskib M/S ROLF KRAKE af Christiansø fortøjet udenpå et par skonnerter i Frederiksholms Kanal ved Prinsens Bro. ROLF KRAKE sejlede i en kortere periode på ruten Bornholm-Christiansø. Stoppede da rederiet gik konkurs. ( kilde H.B. Hansen)
  • SØNDERBORG HAVN
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Havnevæsen
    Havn
    Kaj
    Kronologi
    2000-tallet
    Topografi
    Danmark
    Jylland
    Fartøj
    Coaster
    Fragtskib
    Motorskib
    Søhistorisk Registratur
    Stemningsfoto fra Sønderborg Havn, den 10. november 2019. Den hollandske coaster M/S PAVONA ved kajen i Sønderborg Havn på Alssiden med Sct. Marie Kirken i baggrunden.
  • Sønderborg Havn
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Havnevæsen
    Havn
    Kaj
    Kronologi
    2000-tallet
    Topografi
    Danmark
    Jylland
    Fartøj
    Fiskefartøj
    Motorskib
    Søhistorisk Registratur
    Stemningsfoto fra Sønderborg Havn, den 10. november 2019. Christian d. X´s bro ses yderst til højre på fotoet og i midten ses Sct. Marie Kirken.
  • Sønderborg Havn
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Havnevæsen
    Havn
    Kaj
    Kronologi
    2000-tallet
    Topografi
    Danmark
    Jylland
    Fartøj
    Lystfartøj
    Motorskib
    Søhistorisk Registratur
    Stemningsfoto fra Sønderborg Havn, den 10. november 2019. Molen langs med Sundgade på Jyllandssiden med forskellige lystfartøjer fortøjet.
  • SØNDERBORG HAVN
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Havnevæsen
    Havn
    Kaj
    Kronologi
    2000-tallet
    Topografi
    Danmark
    Jylland
    Fartøj
    Fiskefartøj
    Motorskib
    Fiskeri
    Søhistorisk Registratur
    Stemningsfoto fra Sønderborg Havn, den 10. november 2019. Alsik Hotel set fra Jyllandssiden og med mindre fiskefartøjer ved bådebroen i forgrunden.
  • SØNDERBORG HAVN
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Havnevæsen
    Havn
    Kaj
    Kronologi
    2000-tallet
    Topografi
    Danmark
    Jylland
    Fartøj
    Fiskefartøj
    Lystfartøj
    Motorskib
    Søhistorisk Registratur
    Stemningsfoto fra Sønderborg Havn, den 10. november 2019. Fartøjer ved kajen på Jyllandssiden ved fiskeriartikelforretningen, Sundgade 11.
  • SØNDERBORG HAVN
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Havnevæsen
    Havn
    Kaj
    Kronologi
    2000-tallet
    Topografi
    Danmark
    Jylland
    Fartøj
    Fiskefartøj
    Motorskib
    Søhistorisk Registratur
    Stemningsfoto fra Sønderborg Havn, den 10. november 2019. Syddansk Universitets bygning med fiskefartøjer ved kajen.
  • M/S VADEHAVET
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Fartøj
    Motorskib
    Passagerskib
    Turbåd
    Havnevæsen
    Havn
    Kaj
    Kronologi
    2000-tallet
    Topografi
    Danmark
    Jylland
    Søhistorisk Registratur
    Nationalpark Vadehavet´s turbåd M/S VADEHAVET ved Skibbroen i Ribe den 6. november 2016. Se link under Nota Bene
  • Bønnerup Fiskerihavn
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Fartøj
    Fiskefartøj
    Fiskekutter
    Motorskib
    Fiskeri
    Fiskerihavne
    Havnevæsen
    Havn
    Kaj
    Kronologi
    2000-tallet
    Topografi
    Danmark
    Jylland
    Pakhus
    Søhistorisk Registratur
    Fiskefartøjer ved en kaj i Bønnerup Fiskeri Havn, den 18. juli 2005. I baggrunden snurrer vindmøllerne. Bønnerup Strand er en lille fiskerby og en strand på Djursland med 828 indbyggere, beliggende på nordkysten af Norddjurs Kommune ud mod Kattegat. Byen ligger i Region Midtjylland og hører til Hemmed Sogn. Wikipedia
  • M/S SVITZER HERMOD
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Fartøj
    Slæbe- og bugserbåd
    Motorskib
    Havnevæsen
    Havn
    Kaj
    Kronologi
    2000-tallet
    Topografi
    Danmark
    Sjælland
    København
    Søhistorisk Registratur
    Bugserbåd M/S SVITZER HERMOD ved en kaj i Kronløbsbassinet, den 9. november 2019. I baggrunden ses rederiets hovedsæde; Em. Z. Svitzer A/S, Pakhus 48, Sundkaj, Nordhavn.
  • M/S SVITZER BJØRN
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Fartøj
    Slæbe- og bugserbåd
    Motorskib
    Havnevæsen
    Havn
    Kran
    Kronologi
    2000-tallet
    Topografi
    Danmark
    Sjælland
    København
    Søhistorisk Registratur
    Bugserbåd M/S SVITZER BJØRN ved en kaj i Kronløbsbassinet, den 9. november 2019. I baggrunden ses rederiets hovedsæde; Em. Z. Svitzer A/S, Pakhus 48, Sundkaj, Nordhavn.
  • Københavns Havn; havnestemning
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Havnevæsen
    Havn
    Kaj
    Kanalvæsen og slusevæsen
    Sluse
    Kronologi
    1900-tallet
    Topografi
    Danmark
    Sjælland
    København
    Fartøj
    Motorskib
    Skonnert
    Søhistorisk Registratur
    Stemningsfoto fra Slusen, den 17. oktober 1962. Slusen i Københavns sydlige havneområder er navnet på den vandregulerende sluse, der adskiller Københavns sydhavn fra Kalveboderne. Slusen kan, når den er åben, gennemsejles af lystbåde med en bredde på op til 10,8 meter og en maksimal længde på 53 meter, dog kun af både, som er maksimalt tre meter højde. Højdespørgsmålet har dog ikke noget med selve slusen at gøre, men med de broer, der følger lige syd for slusen.[1] I tjener slusen til at mindske vandgennemstrømingen i havnen, således at der ikke bliver hvirvlet op i bundsedimentet. Oprindeligt var slusen en hjælp til skibene, som i begyndelsen af 1900-tallet havde for ringe motorkraft til at gå mod vandstrømmen i havnen. Kilde: Wikipedia
  • ANNA MÆRSK
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Fartøj
    Søhistorisk Registratur
    Personalia
    Livet om bord
    Kronologi
    1900-tallet
    Opstillede mandskabsbilleder
    Gruppebillede
    Motorskib
    Officerer på M/S ANNA MÆRSK i Hong-kong 1937.
  • M/S EUROPA
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Søhistorisk Registratur
    Kronologi
    Topografi
    Personalia
    Livet om bord
    Opstillede mandskabsbilleder
    Fartøj
    1900-tallet
    Motorskib
    Officerer på broen fra venstre: 1. styrmand C. Mortensen. Kaptajn A. Rasmussen og 4. styrmand Asger Jørgensen.
  • Københavns Havn; havnestemning
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Fartøj
    Fragtskib
    Motorskib
    Kanalvæsen og slusevæsen
    Sluse
    Kronologi
    1900-tallet
    Topografi
    Danmark
    Sjælland
    København
    Coaster
    Søhistorisk Registratur
    Coaster M/S ANNA FREM i slusen, den 17.marts 1962. Slusen i Københavns sydlige havneområder er navnet på den vandregulerende sluse, der adskiller Københavns sydhavn fra Kalveboderne. Slusen kan, når den er åben, gennemsejles af lystbåde med en bredde på op til 10,8 meter og en maksimal længde på 53 meter, dog kun af både, som er maksimalt tre meter højde. Højdespørgsmålet har dog ikke noget med selve slusen at gøre, men med de broer, der følger lige syd for slusen.[1] I tjener slusen til at mindske vandgennemstrømingen i havnen, således at der ikke bliver hvirvlet op i bundsedimentet. Oprindeligt var slusen en hjælp til skibene, som i begyndelsen af 1900-tallet havde for ringe motorkraft til at gå mod vandstrømmen i havnen. Kilde: Wikipedia
  • Københavns Havn; havnestemning
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Fartøj
    Fragtskib
    Motorskib
    Kanalvæsen og slusevæsen
    Sluse
    Kronologi
    1900-tallet
    Topografi
    Danmark
    Sjælland
    København
    Coaster
    Søhistorisk Registratur
    Coaster M/S ANNA FREM på vej ud af slusen, den 17.marts 1962. Slusen i Københavns sydlige havneområder er navnet på den vandregulerende sluse, der adskiller Københavns sydhavn fra Kalveboderne. Slusen kan, når den er åben, gennemsejles af lystbåde med en bredde på op til 10,8 meter og en maksimal længde på 53 meter, dog kun af både, som er maksimalt tre meter højde. Højdespørgsmålet har dog ikke noget med selve slusen at gøre, men med de broer, der følger lige syd for slusen.[1] I tjener slusen til at mindske vandgennemstrømingen i havnen, således at der ikke bliver hvirvlet op i bundsedimentet. Oprindeligt var slusen en hjælp til skibene, som i begyndelsen af 1900-tallet havde for ringe motorkraft til at gå mod vandstrømmen i havnen. Kilde: Wikipedia
  • Københavns Havn; havnestemning
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Fartøj
    Fragtskib
    Motorskib
    Kanalvæsen og slusevæsen
    Sluse
    Kronologi
    1900-tallet
    Topografi
    Danmark
    Sjælland
    København
    Coaster
    Søhistorisk Registratur
    Coaster M/S ANNA FREM indsejling i slusen , den 17.marts 1962. Slusen i Københavns sydlige havneområder er navnet på den vandregulerende sluse, der adskiller Københavns sydhavn fra Kalveboderne. Slusen kan, når den er åben, gennemsejles af lystbåde med en bredde på op til 10,8 meter og en maksimal længde på 53 meter, dog kun af både, som er maksimalt tre meter højde. Højdespørgsmålet har dog ikke noget med selve slusen at gøre, men med de broer, der følger lige syd for slusen.[1] I tjener slusen til at mindske vandgennemstrømingen i havnen, således at der ikke bliver hvirvlet op i bundsedimentet. Oprindeligt var slusen en hjælp til skibene, som i begyndelsen af 1900-tallet havde for ringe motorkraft til at gå mod vandstrømmen i havnen. Kilde: Wikipedia
  • Københavns Havn; havnestemning
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Fartøj
    Fragtskib
    Motorskib
    Kanalvæsen og slusevæsen
    Sluse
    Kronologi
    1900-tallet
    Topografi
    Danmark
    Sjælland
    København
    Coaster
    Søhistorisk Registratur
    Coaster M/S ANNA FREM under indsejling ved slusen , den 17.marts 1962. Slusen i Københavns sydlige havneområder er navnet på den vandregulerende sluse, der adskiller Københavns sydhavn fra Kalveboderne. Slusen kan, når den er åben, gennemsejles af lystbåde med en bredde på op til 10,8 meter og en maksimal længde på 53 meter, dog kun af både, som er maksimalt tre meter højde. Højdespørgsmålet har dog ikke noget med selve slusen at gøre, men med de broer, der følger lige syd for slusen.[1] I tjener slusen til at mindske vandgennemstrømingen i havnen, således at der ikke bliver hvirvlet op i bundsedimentet. Oprindeligt var slusen en hjælp til skibene, som i begyndelsen af 1900-tallet havde for ringe motorkraft til at gå mod vandstrømmen i havnen. Kilde: Wikipedia
  • Københavns Havn; havnestemning
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Fartøj
    Motorskib
    Havnevæsen
    Havn
    Kran
    Kronologi
    1900-tallet
    Topografi
    Danmark
    Sjælland
    København
    Søhistorisk Registratur
    Flydekranen HERKULES under sejlads i Københavns Havn, den 12. maj 1963.
  • Københavns Havn; havnestemning
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Fartøj
    Motorskib
    Havnevæsen
    Havn
    Kran
    Kronologi
    1900-tallet
    Topografi
    Danmark
    Sjælland
    København
    Bugsering
    Slæbe- og bugserbåd
    Søhistorisk Registratur
    Flydekranen HERKULES i en arbejdssituation sammen med en slæbebåd, den 18. juni 1962.
  • Københavns Havn; havnestemning
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Fartøj
    Motorskib
    Havnevæsen
    Havn
    Kran
    Kronologi
    1900-tallet
    Topografi
    Danmark
    Sjælland
    København
    Søhistorisk Registratur
    Flydekranen HERKULES ved en kaj i nærheden af Knippelbro på Christianshavn siden, den 27. oktober 1962.
  • Københavns Havn; havnestemning
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Havnevæsen
    Havn
    Kaj
    Kronologi
    1900-tallet
    Topografi
    Danmark
    Sjælland
    København
    Fartøj
    Færge
    Motorskib
    Passagerskib
    Færgevæsen
    Søhistorisk Registratur
    Passagerskib M/S JENS BANG ved Kvæsthusbroen i København, den 7. september 1961. I baggrunden ses Svitzer´s pontoner ODIN OG THOR.
  • Københavns Havn; havnestemning
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Havnevæsen
    Havn
    Kaj
    Kronologi
    1900-tallet
    Topografi
    Danmark
    Sjælland
    København
    Fragtskib
    Motorskib
    Infrastruktur
    Bro
    Søhistorisk Registratur
    Fartøj
    Fragtskib M/S KORSHOLM af Horsens under sejlads gennem Knippelsbro, den 27. oktober 1962.
  • Københavns Havn; havnestemning
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Havnevæsen
    Havn
    Kaj
    Kronologi
    1900-tallet
    Topografi
    Danmark
    Sjælland
    København
    Bugsering
    Fartøj
    Fragtskib
    Motorskib
    Slæbe- og bugserbåd
    Infrastruktur
    Bro
    Skibsdetaljer
    Stævn
    Bugsering
    Søhistorisk Registratur
    M/S PLUTO bugserer et fragtskib gennem Knippelsbro, den 8. april 1961
  • Københavns Havn; havnestemning
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Havnevæsen
    Havn
    Kaj
    Kronologi
    1900-tallet
    Topografi
    Danmark
    Sjælland
    København
    Fartøj
    Fragtskib
    Motorskib
    Pakhus
    Søhistorisk Registratur
    Fragtskib M/S KISTA DAN ved kaj på Christians Brygge ved De Danske Sukkerfabrikkers pakhus, den 4. november 1961.