Are you sure you want to delete this item? Are you sure you want to delete these 0 items?

Download

Oops! Something went wrong! It doesn't appear to have affected your data. Please notify your system administrator if the problem persists. Access denied
Your session was expired. Page will be reloaded.

Processing...

Your assets are ready. If the download does not start automatically, click Download.

Add assets to album

  • M/S NS COLUMBUS
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    2000-tallet
    Containerskib
    Danmark
    Fartøj
    Farvande
    Kronologi
    Lodsvæsen
    Motorskib
    Sjælland
    Tankskib
    Topografi
    Søhistorisk Registratur
    Containerskib VENTA MÆRSK på vej til til Kotka i Finland med tankskib Mesta på styrbordsside-skal i dybvandsruten hatter – den er på vej til Fredericia med en last olie. Fotograferet fra NC COLUMBUS i ballast og på vej til Primorsk. Den bliver lodset af Ivar Svane på strækningen Sjællands Odde-Gedser, den 13. juni 2022.
  • Tankskib T/T TORREY CANYON i oliehavn
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Søhistorisk Registratur
    Kronologi
    Havnevæsen
    Havn
    Topografi
    Lastning og losning
    Fartøj
    1900-tallet
    Afrika
    Tankskib
    Skibet forliste senere ved Cornwall.
  • M/S MARIE MÆRSK (II)
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Søhistorisk Registratur
    Kronologi
    1900-tallet
    Fartøj
    Motorskib
    Tankskib
    Skrevet postkort med motiv af M/S MARIE MÆRSK (II), dateret Atlanterhavet december 1932. På forsiden teksten: Glædelig jul.
  • M/S MARIE MÆRSK (II)
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Søhistorisk Registratur
    Kronologi
    1900-tallet
    Fartøj
    Motorskib
    Tankskib
    Skrevet postkort med motiv af M/S MARIE MÆRSK (II), dateret Atlanterhavet december 1932. På forsiden teksten: Glædelig jul. Her kan baggsiden læses.
  • Hamburg
    Ukendt
    Søhistorisk Registratur
    Kronologi
    Havnevæsen
    Havn
    Topografi
    Europa
    1900-tallet
    Fartøj
    Fragtskib
    Kran
    Tankskib
    Bunkring
    Passagerskib
    Motorskib
    Hamburg Havn. Ved kajen ses passager- og fragtskib REPUBLICA DE COLUMBIA af Cartagena. "Forneden i fotoet ses en lille bunkertanker ÖLSAUGER IV. Den ændrede lidt udseende på overbygningen i 1971" Kilde: Michael Jamni Nielsen
  • M/S FØNIKS SUPPORTER
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    2000-tallet
    Danmark
    Fartøj
    Forsyningsskib
    Havn
    Havnevæsen
    Jylland
    Kaj
    Kronologi
    Motorskib
    Tankskib
    Topografi
    Søhistorisk Registratur
    Olietankskib/ forsyning M/S FØNIKS SUPPORTER af København i Esbjerg Havn, den 25. april 2022.
  • M/S NEPTUNUS af Donsö
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    2000-tallet
    Danmark
    Fartøj
    Havn
    Havnevæsen
    Kaj
    Kronologi
    Lastning og losning
    Motorskib
    Sjælland
    Tankskib
    Topografi
    Søhistorisk Registratur
    Det svenske tankskib M/S NEPTUNUS af Donsö i Kalundborg sydhavn, oliebroen (kaj 11), den 14. marts 2022
  • M/S EAGLE BARCELONA af Singapore
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    2000-tallet
    Danmark
    Fartøj
    Havnevæsen
    Kaj
    Kronologi
    Lastning og losning
    Motorskib
    Sjælland
    Tankskib
    Søhistorisk Registratur
    Den 250 meter lange crude oil tanker, M/S EAGLE BARCELONA (IMO 9795048), ved Kalundborg Refinerys kaj A. Til højre for EAGLE BARCELONA, ses den lille danske supplybåd SKAWLINK III (MMSI 219003966) i gang med at levere forsyninger til tankeren. EAGLE BARCELONA ankom fra Az Zawiyah i Libyen den 13. marts og afsejlede den 15. marts mod Corpus Christi i USA, efter et ophold i Kalundborg på ét døgn og 17 timer. Skibet var fremme i Corpus Christi den 6. april. Kilde: Michael Jamni Nielsen
  • Kalundborg Refinery kaj A og B
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    2000-tallet
    Danmark
    Fartøj
    Forsyningsskib
    Havnevæsen
    Kronologi
    Lodsfartøj
    Lodsvæsen
    Motorskib
    Sjælland
    Tankskib
    Topografi
    Søhistorisk Registratur
    Kalundborg Refinery kaj A og B. I forgrunden ses lodsbåden DANPILOT DELTA på vej ud på for at afsætte en lods på et skib på Kalundborg fjord. I baggrunden ses fra venstre (ved kaj B) det danske tankskib PACIFIC (IMO 9308900), crude oil tankeren EAGLE BARCELONA (IMO 9795048) (ved kaj A), samt den lille danske supplybåd SKAWLINK III (MMSI 219003966).. Kilde: Michael Jamni Nielsen
  • M/S IONIC ANAX
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    2000-tallet
    Danmark
    Fartøj
    Havn
    Havnevæsen
    Kronologi
    Motorskib
    Sjælland
    Slæbe- og bugserbåd
    Tankskib
    Topografi
    Søhistorisk Registratur
    Den 250 meter lange crude oil tanker M/S IONIC ANAX (IMO 9802152) på Kalundborg fjord, forud for ankomsten til Kalundborg Refinery den 3. april 2022. IONIC ANAX ankom til Kalundborg fra Mongstad i Norge, via Teesport i Storbritannien. Skibet returnerede moD Mingsted et døgn og timer timer efter at det var ankommet. Skibet blev ved ankomsten assisteret af to af Svitzers bugserbåde SVITZER MJØLNER og SVITZER HERMOD. På fotoet ses, udover IONIC ANAX, SVITZER HERMOD (IMO 9788124). Kilde: Michael Jamni Nielsen
  • M/S PACIFIC af Aalborg
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    2000-tallet
    Danmark
    Fartøj
    Havn
    Havnevæsen
    Kaj
    Kronologi
    Lastning og losning
    Motorskib
    Sjælland
    Tankskib
    Den danske produkttanker M/S PACIFIC af Aalborg ved Kalundborg Refinery kaj B, den 14. marts 2022
  • M/S NADIR af Agger
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    2000-tallet
    Fartøj
    Havn
    Havnevæsen
    Kronologi
    Motorskib
    Sjælland
    Slæbe- og bugserbåd
    Topografi
    Tankskib
    Søhistorisk Registratur
    Bugserbåd M/S NADIR af Agger anløber Kalundborg havn, den 9. marts 2022. I baggrunden ses tankskib YURIY KUCHIEV (imo 9804033).
  • M/S MAERSK BRISTOL af København
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Fartøj
    Tankskib
    Motorskib
    Havnevæsen
    Havn
    Kaj
    Lastning og losning
    Kronologi
    2000-tallet
    Topografi
    Danmark
    Sjælland
    Søhistorisk Registratur
    Det danske produkttankskib MAERSK BRISTOL af København (IMO 9299434) ved Kalundborg Refinerys pier afsnit C. MAERSK BRISTOL ankom til Kalundborg den 14. marts 2022 fra South Stifford i Storbritannien. Skibet forlod Kalundborg igen den 16. marts.
  • M/S TIGRIS af Majuro
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    2000-tallet
    Danmark
    Fartøj
    Havn
    Havnevæsen
    Kronologi
    Motorskib
    Sjælland
    Slæbe- og bugserbåd
    Tankskib
    Søhistorisk Registratur
    Olie/Kemikalietanker M/S TIGRIS af Majuro bugseres af SVITZER TRYM i Kalundborg Havn, den 10. marts 2022.
  • M/S AYSE C af Valetta
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    2000-tallet
    Danmark
    Fartøj
    Havn
    Havnevæsen
    Kronologi
    Motorskib
    Sjælland
    Slæbe- og bugserbåd
    Tankskib
    Topografi
    Bugsering
    Fartøj
    Færge
    Søhistorisk Registratur
    Det maltesiske tankskib under bugsering ved Kalundborg Refinery, 10. marts 2022. Forude se Agersø færgen og på styrbords side SVITZER THOR.
  • M/S AYSE C af Valetta
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    2000-tallet
    Danmark
    Fartøj
    Havn
    Havnevæsen
    Kronologi
    Motorskib
    Sjælland
    Slæbe- og bugserbåd
    Tankskib
    Topografi
    Bugsering
    Søhistorisk Registratur
    Det maltesiske tankskib under bugsering ved Kalundborg Refinery, 10. marts 2022. SVITZER THOR assisterer ved stævnen og SVITZER TRYM på styrbords side.
  • M/S SVITZER HERMOD af København
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    2000-tallet
    Danmark
    Havn
    Havnevæsen
    Kaj
    Kronologi
    Motorskib
    Sjælland
    Slæbe- og bugserbåd
    Tankskib
    Topografi
    Søhistorisk Registratur
    SVITZER HERMOD (IMO 9788124) assisterer produkttankeren AURORA N (IMO 9346445) ved dens ankomst til Asnæsværket ved Kalundborg den 25. februar 2022. Kilde: Michael Jamni Nielsen
  • M/S AURORA N.
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    2000-tallet
    Bugsering
    Danmark
    Fartøj
    Motorskib
    Sjælland
    Slæbe- og bugserbåd
    Tankskib
    Topografi
    Havnevæsen
    Havn
    Kaj
    Søhistorisk Registratur
    Den 228 meter lange produkttanker AURORA N (IMO 9346445) ved skibets ankomst til Asnæsværket ved Kalundborg den 25. februar 2022. AURORA N ankom til Kalundborg fra Rotterdam i Holland og afgik to dage senere mod Gøteborg i Sverige. Skibet blev ved ankomsten assisteret af tre af Svitzers bugserbåde. Fra venstre er det FRIGGA. SVITZER MARS og SVITZER HERMOD. Kilde: Michael Jamni Nielsen
  • M/S AURORA N.
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    2000-tallet
    Bugsering
    Danmark
    Fartøj
    Kronologi
    Motorskib
    Sjælland
    Slæbe- og bugserbåd
    Tankskib
    Topografi
    Søhistorisk Registratur
    Den 228 meter lange produkttanker AURORA N (IMO 9346445) på Kalundborg fjord den 25. februar 2022, forud for skibets ankomst til Asnæsværket ved Kalundborg. AURORA N ankom til Kalundborg fra Rotterdam i Holland og afgik to dage senere mod Gøteborg i Sverige. Skibet blev ved ankomsten assisteret af tre af Svitzers bugserbåde SVITZER MARS, SVITZER HERMOD og FRIGGA. Kilde: MIchael Jamni Nielsen
  • M/S AURORA N.
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    2000-tallet
    Bugsering
    Danmark
    Fartøj
    Kronologi
    Motorskib
    Sjælland
    Slæbe- og bugserbåd
    Tankskib
    Topografi
    Søhistorisk Registratur
    Den 228 meter lange produkttanker AURORA N (IMO 9346445) på Kalundborg fjord den 25. februar 2022, forud for skibets ankomst til Asnæsværket ved Kalundborg. AURORA N ankom til Kalundborg fra Rotterdam i Holland og afgik to dage senere mod Gøteborg i Sverige. Skibet blev ved ankomsten assisteret af tre af Svitzers bugserbåde SVITZER MARS, SVITZER HERMOD og FRIGGA. Kilde: MIchael Jamni Nielsen
  • M/S TORM KANSAS af København
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    2000-tallet
    Danmark
    Havn
    Havnevæsen
    Kaj
    Kronologi
    Lastning og losning
    Motorskib
    Sjælland
    Tankskib
    Topografi
    Kran
    Søhistorisk Registratur
    Det danske tankskib TORM KANSAS (IMO 9290646) ved Kalundborg Refinerys kaj A. TORM KANSAS ankom fra Amsterdam til Kalundborg Refinery den 23. februar og returnerede mod Amsterdam to døgn og ti timer senere. Kilde: Michael Jamni Nielsen
  • M/S TORM KANSAS af København
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    2000-tallet
    Danmark
    Havn
    Havnevæsen
    Kronologi
    Motorskib
    Sjælland
    Tankskib
    Topografi
    Søhistorisk Registratur
    Det danske tankskib M/S TORM KANSAS (IMO 9290646) for udgående på Kalundborg fjord på vej mod Amsterdam den 25. februar 2022. TORM KANSAS var ankommet fra Amsterdam til Kalundborg Refinerys terminal den 23. februar, og returnerede dertil to døgn og ti timer senere. Kilde: Michael Jamni Nielsen
  • M/S TORM KANSAS af København
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    2000-tallet
    Danmark
    Havn
    Havnevæsen
    Kaj
    Kronologi
    Lastning og losning
    Motorskib
    Sjælland
    Tankskib
    Topografi
    Havnevæsen
    Kran
    Søhistorisk Registratur
    Det danske tankskib TORM KANSAS (IMO 9290646) ved Kalundborg Refinerys kaj A. TORM KANSAS ankom fra Amsterdam til Kalundborg Refinery den 23. februar og returnerede mod Amsterdam to døgn og ti timer senere. Kilde: Michael Jamni Nielsen
  • M/S FRIGGA af Åbenrå
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    2000-tallet
    Danmark
    Fartøj
    Kronologi
    Motorskib
    Sjælland
    Slæbe- og bugserbåd
    Topografi
    Tankskib
    Bugsering
    Søhistorisk Registratur
    Svitzers bugserbåd M/S FRIGGA (IMO 9175250) assistere produkttankeren AURORA N (IMO 9346445) ved dens ankomst til Asnæsværket ved Kalundborg den 25. februar 2022. Kilde: Michael Jamni Nielsen
  • M/S KATTEGAT af Aalborg
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    2000-tallet
    Danmark
    Fartøj
    Kronologi
    Motorskib
    Sjælland
    Tankskib
    Topografi
    Skibsdetaljer
    Stævn
    Søhistorisk Registratur
    Det danske tankskib M/S KATTEGAT (IMO 9432866) på Kalundborg fjord den 19. februar 2022 på vej mod Kalundborg Refinery. Skibet var ankommet fra Haraholmen i Sverige til Kalundborg fjord allerede den 18. februar om aftenen. På grund af stormen NORA var det ikke muligt at fortsætte ind til Kalundborg Refinerys pier. I stedet ankrede KATTEGAT op på fjorden, mens man ventede på bedre vejr. Dagen efter, den 19. februar, fortsatte skibet det sidste stykke til pieren. Det afsejlede igen mod Sundsvall i Sverige den 20. februar, efter ét døgn og fem timer ved terminalen. Kilde: Michael Jamni Nielsen