Are you sure you want to delete this item? Are you sure you want to delete these 0 items?

Download

Oops! Something went wrong! It doesn't appear to have affected your data. Please notify your system administrator if the problem persists. Access denied
Your session was expired. Page will be reloaded.

Processing...

Your assets are ready. If the download does not start automatically, click Download.

Add assets to album

  • M/S ÆRØSKØBING
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    2000-tallet
    Danmark
    Fartøj
    Fyn
    Færge
    Færgehavn
    Færgeleje
    Færgevæsen
    Kronologi
    Kunst
    Maleri
    Motorskib
    Passagerskib
    Ro-Ro
    Søhistorisk Registratur
    Topografi
    Ro/ro færgen M/S ÆRØSKØBING under sejlads mod Ærøskøbing den 29. maj 2023 I forbindelse med dokning fik færgen helt nyt udvendigt udseende. Randi Jørgensens og Katrine Malinovskys projekt med bemaling af færgen var et af de tre vindende projekter i "Vores kunst". Kunstværket visualiserer på bagbords side det indvendige af færgen, mens styrbords side fremstår neutralt. Kilde: Færgelejet
  • M/S MARSTAL
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    2000-tallet
    Danmark
    Fartøj
    Færge
    Færgehavn
    Færgevæsen
    Havn
    Havnevæsen
    Kronologi
    Motorskib
    Passagerskib
    Ro-Ro
    Skibsdetaljer
    Søhistorisk Registratur
    Topografi
    Ro-ro færgen M/S Marstal under sejlads ved Ærøskøbing Havn, den 29. maj 2023 Besejler ruten Svendborg-Ærøskøbing og har en kapacitet på 395 passagerer, 42 personbiler
  • M/S CAROLINE S.
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    2000-tallet
    Danmark
    Fartøj
    Fragtskib
    Havn
    Kronologi
    Motorskib
    Skibsdetaljer
    Søhistorisk Registratur
    Topografi
    Det tidligere fragtskib; nu foreningsskib M/S CAROLINE S. under sejlads i Svendborgsund, den 4. september 2015 fotograferet fra Ærøfærgen.
  • Fotoserie fra Sydindien
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Flodfartøj
    Jolle
    Søhistorisk Registratur
    Kronologi
    Topografi
    Fartøj
    Asien
    1900-tallet
    Pram
    Sejlskib
    Motorskib
    15. (17/11 77): Vypern Island ud for lagunen. Båd ved landingspladsen ud for kokosmåttefabrikken.
  • M/S VAGA MÆRSK
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Søhistorisk Registratur
    Fartøj
    Containerskib
    Fragtskib
    Motorskib
    Havnevæsen
    Havn
    Kaj
    Kronologi
    2000-tallet
    Topografi
    Europa
    Det er yderst sjældent, at containerskibe får lov til at ligge helt inde i Rotterdams havn, men det fik M/S VAGA MÆRSK lov til på Hollands kongedag (”Koningsdagen”) den 27. april 2023. Her ligger skibet ved Wilhelminakade, som normalt er optaget af krydstogtskibe. Erasmusbrug (Erasmusbroen) ses i baggrunden. Skibet er fotograferet af velfærdsmedarbejder for SEA HEALTH & WELFARE, Belinda Hoff. Der er to ting, man kan lægge mærke til ved VAGA MÆRSK. Her, hvor skibet ses agter fra, ser man at de røde containere danner tallet 010. Dette er den gamle forvalgskode for telefonnumre i Rotterdam, en kode, der stadig betyder noget for folk, der bor i Rotterdam. Amsterdams kode er 020, så i Rotterdam siger man at de er et nummer bedre. Den anden ting, man kan lægge mærke til, er regnbuecontaineren som ses midt i containerne. Mærsk har 17 regnbuecontainere som sejler rundt i verden – læs mere via linket herunder.
  • M/S VAGA MÆRSK
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Søhistorisk Registratur
    Fartøj
    Containerskib
    Fragtskib
    Motorskib
    Havnevæsen
    Havn
    Kaj
    Kronologi
    2000-tallet
    Topografi
    Europa
    Det er yderst sjældent, at containerskibe får lov til at ligge helt inde i Rotterdams havn, men det fik M/S VAGA MÆRSK lov til på Hollands kongedag (”Koningsdagen”) den 27. april 2023. Her ligger skibet ved Wilhelminakade, som normalt er optaget af krydstogtskibe. Erasmusbrug (Erasmusbroen) ses i baggrunden. Skibet er fotograferet af velfærdsmedarbejder for SEA HEALTH & WELFARE, Belinda Hoff. Der er to ting, man kan lægge mærke til ved VAGA MÆRSK. Her, hvor skibet ses agter fra, ser man at de røde containere danner tallet 010. Dette er den gamle forvalgskode for telefonnumre i Rotterdam, en kode, der stadig betyder noget for folk, der bor i Rotterdam. Amsterdams kode er 020, så i Rotterdam siger man at de er et nummer bedre. Den anden ting, man kan lægge mærke til, er regnbuecontaineren som ses midt i containerne på det billede, hvor skibet ses fra siden. Mærsk har 17 regnbuecontainere som sejler rundt i verden – læs mere via linket herunder.
  • M/S VAGA MÆRSK
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Søhistorisk Registratur
    Fartøj
    Containerskib
    Fragtskib
    Motorskib
    Havnevæsen
    Havn
    Kaj
    Kronologi
    2000-tallet
    Topografi
    Europa
    Det er yderst sjældent, at containerskibe får lov til at ligge helt inde i Rotterdams havn, men det fik M/S VAGA MÆRSK lov til på Hollands kongedag (”Koningsdagen”) den 27. april 2023. Her ligger skibet ved Wilhelminakade, som normalt er optaget af krydstogtskibe. Erasmusbrug (Erasmusbroen) ses i baggrunden. Skibet er fotograferet af velfærdsmedarbejder for SEA HEALTH & WELFARE, Belinda Hoff. Der er to ting, man kan lægge mærke til ved VAGA MÆRSK. Her, hvor skibet ses agter fra, ser man at de røde containere danner tallet 010. Dette er den gamle forvalgskode for telefonnumre i Rotterdam, en kode, der stadig betyder noget for folk, der bor i Rotterdam. Amsterdams kode er 020, så i Rotterdam siger man at de er et nummer bedre. Den anden ting, man kan lægge mærke til, er regnbuecontaineren som ses midt i containerne på det billede, hvor skibet ses fra siden. Mærsk har 17 regnbuecontainere som sejler rundt i verden – læs mere via linket herunder.
  • M/S VAGA MÆRSK
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Søhistorisk Registratur
    Fartøj
    Containerskib
    Fragtskib
    Motorskib
    Havnevæsen
    Havn
    Kaj
    Kronologi
    2000-tallet
    Topografi
    Europa
    Det er yderst sjældent, at containerskibe får lov til at ligge helt inde i Rotterdams havn, men det fik M/S VAGA MÆRSK lov til på Hollands kongedag (”Koningsdagen”) den 27. april 2023. Her ligger skibet ved Wilhelminakade, som normalt er optaget af krydstogtskibe. Erasmusbrug (Erasmusbroen) ses i baggrunden. Skibet er fotograferet af velfærdsmedarbejder for SEA HEALTH & WELFARE, Belinda Hoff. Der er to ting, man kan lægge mærke til ved VAGA MÆRSK. På billederne, hvor skibet ses agter fra, ser man at de røde containere danner tallet 010. Dette er den gamle forvalgskode for telefonnumre i Rotterdam, en kode, der stadig betyder noget for folk, der bor i Rotterdam. Amsterdams kode er 020, så i Rotterdam siger man at de er et nummer bedre. Den anden ting, man kan lægge mærke til, er regnbuecontaineren som ses midt i containerne på det billede, hvor skibet ses fra siden. Mærsk har 17 regnbuecontainere som sejler rundt i verden – læs mere via linket herunder.
  • M/S SAN NICOLAS MÆRSK
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Søhistorisk Registratur
    Motorskib
    Lodsfartøj
    Kran
    Havnevæsen
    Havn
    Fragtskib
    Fartøj
    Containerskib
    Topografi
    Europa
    Kronologi
    2000-tallet
    Kaj
    Lastning og losning
    M/S SAN NICOLAS MÆRSK, det tidligere Hamburg Süd-skib, CAP SAN NICOLAS. Skibet kom til Rotterdam med nye farver og nyt navn fra ophold i tørdok i Tyrkiet. Fotografiet er taget af velfærdsmedarbejder for SEA HEALTH & WELFARE, Belinda Hoff, i Rotterdam Havn, den 29.04.2023. Flere af Cap San-skibene er på vej i tørdok for at blive malet om. Mærsk købte Hamburg Süd i 2017. Hamburg Süd har eksisteret i 150 år og er verdensberømte for deres rejser og handel mellem Europa og Sydamerika.
  • M/S SAN NICOLAS MÆRSK
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Søhistorisk Registratur
    Motorskib
    Lodsfartøj
    Kran
    Havnevæsen
    Havn
    Fragtskib
    Fartøj
    Containerskib
    Topografi
    Europa
    Kronologi
    2000-tallet
    Kaj
    M/S SAN NICOLAS MÆRSK, det tidligere Hamburg Süd-skib, CAP SAN NICOLAS. Skibet kom til Rotterdam med nye farver og nyt navn fra ophold i tørdok i Tyrkiet. Her zoomet ind på det klassiske Mærsk-logo, fotograferet af velfærdsmedarbejder for SEA HEALTH & WELFARE, Belinda Hoff, i Rotterdam Havn, den 29.04.2023. Flere af Cap San-skibene er på vej i tørdok for at blive malet om. Mærsk købte Hamburg Süd i 2017. Hamburg Süd har eksisteret i 150 år og er verdensberømte for deres rejser og handel mellem Europa og Sydamerika.
  • M/S SAN NICOLAS MÆRSK
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Kaj
    Søhistorisk Registratur
    Motorskib
    Lodsfartøj
    Kran
    Havnevæsen
    Havn
    Fragtskib
    Fartøj
    Containerskib
    Topografi
    Europa
    Kronologi
    2000-tallet
    M/S SAN NICOLAS MÆRSK, det tidligere Hamburg Süd-skib, CAP SAN NICOLAS. Skibet kom til Rotterdam med nye farver og nyt navn fra ophold i tørdok i Tyrkiet. Fotografiet er taget af velfærdsmedarbejder for SEA HEALTH & WELFARE, Belinda Hoff, i Rotterdam Havn, den 29.04.2023. Flere af Cap San-skibene er på vej i tørdok for at blive malet om. Mærsk købte Hamburg Süd i 2017. Hamburg Süd har eksisteret i 150 år og er verdensberømte for deres rejser og handel mellem Europa og Sydamerika.
  • M/S SAN NICOLAS MÆRSK
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Søhistorisk Registratur
    Motorskib
    Lodsfartøj
    Kran
    Havnevæsen
    Havn
    Fragtskib
    Fartøj
    Containerskib
    Topografi
    Europa
    Kronologi
    2000-tallet
    Kaj
    M/S SAN NICOLAS MÆRSK, det tidligere Hamburg Süd-skib, CAP SAN NICOLAS. Skibet kom til Rotterdam med nye farver og nyt navn fra ophold i tørdok i Tyrkiet. Fotografiet er taget af velfærdsmedarbejder for SEA HEALTH & WELFARE, Belinda Hoff, i Rotterdam Havn, den 29.04.2023. Flere af Cap San-skibene er på vej i tørdok for at blive malet om. Mærsk købte Hamburg Süd i 2017. Hamburg Süd har eksisteret i 150 år og er verdensberømte for deres rejser og handel mellem Europa og Sydamerika.
  • M/S SAN NICOLAS MÆRSK
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Søhistorisk Registratur
    Motorskib
    Lodsfartøj
    Kran
    Havnevæsen
    Havn
    Fragtskib
    Fartøj
    Containerskib
    Topografi
    Europa
    Kronologi
    2000-tallet
    Kaj
    M/S SAN NICOLAS MÆRSK, det tidligere Hamburg Süd-skib, CAP SAN NICOLAS. Skibet kom til Rotterdam med nye farver og nyt navn fra ophold i tørdok i Tyrkiet. Fotografiet er taget af velfærdsmedarbejder for SEA HEALTH & WELFARE, Belinda Hoff, i Rotterdam Havn, den 29.04.2023. Flere af Cap San-skibene er på vej i tørdok for at blive malet om. Mærsk købte Hamburg Süd i 2017. Hamburg Süd har eksisteret i 150 år og er verdensberømte for deres rejser og handel mellem Europa og Sydamerika.
  • M/S SAN NICOLAS MÆRSK
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Søhistorisk Registratur
    Motorskib
    Lodsfartøj
    Kran
    Havnevæsen
    Havn
    Fragtskib
    Fartøj
    Containerskib
    Topografi
    Europa
    Kronologi
    2000-tallet
    M/S SAN NICOLAS MÆRSK, det tidligere Hamburg Süd-skib, CAP SAN NICOLAS. Skibet kom til Rotterdam med nye farver og nyt navn fra ophold i tørdok i Tyrkiet. Fotografiet er taget af velfærdsmedarbejder for SEA HEALTH & WELFARE, Belinda Hoff, i Rotterdam Havn, den 29.04.2023. Flere af Cap San-skibene er på vej i tørdok for at blive malet om. Mærsk købte Hamburg Süd i 2017. Hamburg Süd har eksisteret i 150 år og er verdensberømte for deres rejser og handel mellem Europa og Sydamerika.
  • M/S IDALITH
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Fartøj
    Fragtskib
    Motorskib
    Søhistorisk Registratur
    Kronologi
    1900-tallet
    M/S IDALITH af Ærøskøbing
  • M/S IDALITH
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Fartøj
    Fragtskib
    Motorskib
    Søhistorisk Registratur
    Kronologi
    1900-tallet
    M/S IDALITH af Ærøskøbing.
  • M/S ITALIAN REEFER
    Aalborg Luftfoto
    Fartøj
    Fragtskib
    Fryse- køleskib
    Luftfoto
    Motorskib
    Søhistorisk Registratur
    Kronologi
    1900-tallet
    M/S ITALIAN REEFER fotograferet på Limfjorden. Bemærk, billedet er markeret rødt, da museet ikke har rettighederne. Hvis du skal bruge billedet kommercielt, bedes du rette henvendelse til evt. rettighedshaver plus til museet på hg@mfs.dk.
  • M/S FENJA DAN
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    1900-tallet
    Fartøj
    Fragtskib
    Kronologi
    Motorskib
    Polarskib
    Skoleskib
    Søhistorisk Registratur
    M/S FENJA DAN af Esbjerg, skoleskib for 18 dækselever. Ombygget til containerskib 1970.
  • M/S BELGIAN REEFER
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Bro og skanse
    Fartøj
    Fragtskib
    Motorskib
    Skibsdetaljer
    Søhistorisk Registratur
    Kronologi
    1900-tallet
    Broen om bord på M/S BELGIAN REEFER.
  • M/S FENJA DAN
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Fartøj
    Fragtskib
    Motorskib
    Polarskib
    Skoleskib
    Søhistorisk Registratur
    Kronologi
    1900-tallet
    Planer over M/S FENJA DAN, skoleskib for 18 dækselever.
  • M/S BELGIAN REEFER
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Fartøj
    Fragtskib
    Livet om bord
    Messe
    Motorskib
    Salon
    Søhistorisk Registratur
    Kronologi
    1900-tallet
    Officersmessen om bord på M/S BELGIAN REEFER.
  • M/S ROMAN REEFER
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Fragtskib
    Motorskib
    Fartøj
    Søhistorisk Registratur
    Køleskib
    Kronologi
    1900-tallet
    M/S ROMAN REEFER
  • M/S SAMSØ af Ballen
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    2000-tallet
    Danmark
    Fartøj
    Færge
    Færgevæsen
    Kronologi
    Motorskib
    Sjælland
    Søhistorisk Registratur
    Topografi
    Færgen M/S SAMSØ af Ballen under sejlads på Kalundborg Fjord, den 11. maj 2023 Besejler ruten Ballen-Kalundborg Kapacitet : 600 passagerer, 90 personbiler (2015)
  • M/S AIDANOVA af Genova
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Fartøj
    Motorskib
    Passagerskib
    Krydstogtskib
    Kronologi
    2000-tallet
    Kronborg Slot
    Topografi
    Danmark
    Sjælland
    Helsingør
    Søhistorisk Registratur
    Krydstogtskib M/S AIDANOVA af Genova under passage af Helsingør, fotograferet fra Trykkerdammen, den 10. maj 2023.
  • Model af M/S SINE BRES
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Fartøj
    Fragtskib
    Modelskib
    Motorskib
    Søhistorisk Registratur
    Model af M/S SINE BRES i den forlængede udgave bygget af Ivar Svane.