Oops! Something went wrong! It doesn't appear to have affected your data. Please notify your system administrator if the problem persists.Access denied
Your session was expired. Page will be reloaded.
Processing...
Your assets are ready. If the download does not start automatically, click Download.
Ro/ro færgen M/S ÆRØSKØBING under sejlads mod Ærøskøbing den 29. maj 2023
I forbindelse med dokning fik færgen helt nyt udvendigt udseende. Randi Jørgensens og Katrine Malinovskys projekt med bemaling af færgen var et af de tre vindende projekter i "Vores kunst". Kunstværket visualiserer på bagbords side det indvendige af færgen, mens styrbords side fremstår neutralt.
Kilde: Færgelejet
Ro-ro færgen M/S Marstal under sejlads ved Ærøskøbing Havn, den 29. maj 2023
Besejler ruten Svendborg-Ærøskøbing og har en kapacitet på 395 passagerer, 42 personbiler
Det er yderst sjældent, at containerskibe får lov til at ligge helt inde i Rotterdams havn, men det fik M/S VAGA MÆRSK lov til på Hollands kongedag (”Koningsdagen”) den 27. april 2023. Her ligger skibet ved Wilhelminakade, som normalt er optaget af krydstogtskibe. Erasmusbrug (Erasmusbroen) ses i baggrunden. Skibet er fotograferet af velfærdsmedarbejder for SEA HEALTH & WELFARE, Belinda Hoff.
Der er to ting, man kan lægge mærke til ved VAGA MÆRSK. Her, hvor skibet ses agter fra, ser man at de røde containere danner tallet 010. Dette er den gamle forvalgskode for telefonnumre i Rotterdam, en kode, der stadig betyder noget for folk, der bor i Rotterdam. Amsterdams kode er 020, så i Rotterdam siger man at de er et nummer bedre.
Den anden ting, man kan lægge mærke til, er regnbuecontaineren som ses midt i containerne. Mærsk har 17 regnbuecontainere som sejler rundt i verden – læs mere via linket herunder.
Det er yderst sjældent, at containerskibe får lov til at ligge helt inde i Rotterdams havn, men det fik M/S VAGA MÆRSK lov til på Hollands kongedag (”Koningsdagen”) den 27. april 2023. Her ligger skibet ved Wilhelminakade, som normalt er optaget af krydstogtskibe. Erasmusbrug (Erasmusbroen) ses i baggrunden. Skibet er fotograferet af velfærdsmedarbejder for SEA HEALTH & WELFARE, Belinda Hoff.
Der er to ting, man kan lægge mærke til ved VAGA MÆRSK. Her, hvor skibet ses agter fra, ser man at de røde containere danner tallet 010. Dette er den gamle forvalgskode for telefonnumre i Rotterdam, en kode, der stadig betyder noget for folk, der bor i Rotterdam. Amsterdams kode er 020, så i Rotterdam siger man at de er et nummer bedre.
Den anden ting, man kan lægge mærke til, er regnbuecontaineren som ses midt i containerne på det billede, hvor skibet ses fra siden. Mærsk har 17 regnbuecontainere som sejler rundt i verden – læs mere via linket herunder.
Det er yderst sjældent, at containerskibe får lov til at ligge helt inde i Rotterdams havn, men det fik M/S VAGA MÆRSK lov til på Hollands kongedag (”Koningsdagen”) den 27. april 2023. Her ligger skibet ved Wilhelminakade, som normalt er optaget af krydstogtskibe. Erasmusbrug (Erasmusbroen) ses i baggrunden. Skibet er fotograferet af velfærdsmedarbejder for SEA HEALTH & WELFARE, Belinda Hoff.
Der er to ting, man kan lægge mærke til ved VAGA MÆRSK. Her, hvor skibet ses agter fra, ser man at de røde containere danner tallet 010. Dette er den gamle forvalgskode for telefonnumre i Rotterdam, en kode, der stadig betyder noget for folk, der bor i Rotterdam. Amsterdams kode er 020, så i Rotterdam siger man at de er et nummer bedre.
Den anden ting, man kan lægge mærke til, er regnbuecontaineren som ses midt i containerne på det billede, hvor skibet ses fra siden. Mærsk har 17 regnbuecontainere som sejler rundt i verden – læs mere via linket herunder.
Det er yderst sjældent, at containerskibe får lov til at ligge helt inde i Rotterdams havn, men det fik M/S VAGA MÆRSK lov til på Hollands kongedag (”Koningsdagen”) den 27. april 2023. Her ligger skibet ved Wilhelminakade, som normalt er optaget af krydstogtskibe. Erasmusbrug (Erasmusbroen) ses i baggrunden. Skibet er fotograferet af velfærdsmedarbejder for SEA HEALTH & WELFARE, Belinda Hoff.
Der er to ting, man kan lægge mærke til ved VAGA MÆRSK. På billederne, hvor skibet ses agter fra, ser man at de røde containere danner tallet 010. Dette er den gamle forvalgskode for telefonnumre i Rotterdam, en kode, der stadig betyder noget for folk, der bor i Rotterdam. Amsterdams kode er 020, så i Rotterdam siger man at de er et nummer bedre.
Den anden ting, man kan lægge mærke til, er regnbuecontaineren som ses midt i containerne på det billede, hvor skibet ses fra siden. Mærsk har 17 regnbuecontainere som sejler rundt i verden – læs mere via linket herunder.
M/S SAN NICOLAS MÆRSK, det tidligere Hamburg Süd-skib, CAP SAN NICOLAS. Skibet kom til Rotterdam med nye farver og nyt navn fra ophold i tørdok i Tyrkiet.
Fotografiet er taget af velfærdsmedarbejder for SEA HEALTH & WELFARE, Belinda Hoff, i Rotterdam Havn, den 29.04.2023.
Flere af Cap San-skibene er på vej i tørdok for at blive malet om.
Mærsk købte Hamburg Süd i 2017. Hamburg Süd har eksisteret i 150 år og er verdensberømte for deres rejser og handel mellem Europa og Sydamerika.
M/S SAN NICOLAS MÆRSK, det tidligere Hamburg Süd-skib, CAP SAN NICOLAS. Skibet kom til Rotterdam med nye farver og nyt navn fra ophold i tørdok i Tyrkiet.
Her zoomet ind på det klassiske Mærsk-logo, fotograferet af velfærdsmedarbejder for SEA HEALTH & WELFARE, Belinda Hoff, i Rotterdam Havn, den 29.04.2023.
Flere af Cap San-skibene er på vej i tørdok for at blive malet om.
Mærsk købte Hamburg Süd i 2017. Hamburg Süd har eksisteret i 150 år og er verdensberømte for deres rejser og handel mellem Europa og Sydamerika.
M/S SAN NICOLAS MÆRSK, det tidligere Hamburg Süd-skib, CAP SAN NICOLAS. Skibet kom til Rotterdam med nye farver og nyt navn fra ophold i tørdok i Tyrkiet.
Fotografiet er taget af velfærdsmedarbejder for SEA HEALTH & WELFARE, Belinda Hoff, i Rotterdam Havn, den 29.04.2023.
Flere af Cap San-skibene er på vej i tørdok for at blive malet om.
Mærsk købte Hamburg Süd i 2017. Hamburg Süd har eksisteret i 150 år og er verdensberømte for deres rejser og handel mellem Europa og Sydamerika.
M/S SAN NICOLAS MÆRSK, det tidligere Hamburg Süd-skib, CAP SAN NICOLAS. Skibet kom til Rotterdam med nye farver og nyt navn fra ophold i tørdok i Tyrkiet.
Fotografiet er taget af velfærdsmedarbejder for SEA HEALTH & WELFARE, Belinda Hoff, i Rotterdam Havn, den 29.04.2023.
Flere af Cap San-skibene er på vej i tørdok for at blive malet om.
Mærsk købte Hamburg Süd i 2017. Hamburg Süd har eksisteret i 150 år og er verdensberømte for deres rejser og handel mellem Europa og Sydamerika.
M/S SAN NICOLAS MÆRSK, det tidligere Hamburg Süd-skib, CAP SAN NICOLAS. Skibet kom til Rotterdam med nye farver og nyt navn fra ophold i tørdok i Tyrkiet.
Fotografiet er taget af velfærdsmedarbejder for SEA HEALTH & WELFARE, Belinda Hoff, i Rotterdam Havn, den 29.04.2023.
Flere af Cap San-skibene er på vej i tørdok for at blive malet om.
Mærsk købte Hamburg Süd i 2017. Hamburg Süd har eksisteret i 150 år og er verdensberømte for deres rejser og handel mellem Europa og Sydamerika.
M/S SAN NICOLAS MÆRSK, det tidligere Hamburg Süd-skib, CAP SAN NICOLAS. Skibet kom til Rotterdam med nye farver og nyt navn fra ophold i tørdok i Tyrkiet.
Fotografiet er taget af velfærdsmedarbejder for SEA HEALTH & WELFARE, Belinda Hoff, i Rotterdam Havn, den 29.04.2023.
Flere af Cap San-skibene er på vej i tørdok for at blive malet om.
Mærsk købte Hamburg Süd i 2017. Hamburg Süd har eksisteret i 150 år og er verdensberømte for deres rejser og handel mellem Europa og Sydamerika.
M/S ITALIAN REEFER fotograferet på Limfjorden.
Bemærk, billedet er markeret rødt, da museet ikke har rettighederne. Hvis du skal bruge billedet kommercielt, bedes du rette henvendelse til evt. rettighedshaver plus til museet på hg@mfs.dk.
Færgen M/S SAMSØ af Ballen under sejlads på Kalundborg Fjord, den 11. maj 2023
Besejler ruten Ballen-Kalundborg
Kapacitet :
600 passagerer, 90 personbiler (2015)