Oops! Something went wrong! It doesn't appear to have affected your data. Please notify your system administrator if the problem persists.Access denied
Your session was expired. Page will be reloaded.
Processing...
Your assets are ready. If the download does not start automatically, click Download.
Bugserbådene FENJA (tv) og SVITZER MARS i gang med at svinge M/S LR1 CARRIER rundt i svajebassinet ved Asnæsværket. I baggrunden ses krydstogtskibet AIDANOVA.
Den 7. august 2022 ankom den 228,6 meter lange liberiansk indregistrerede crude oil tanker LR1 CARRIER (IMO 9307102) i ballast fra Gibraltar til Asnæsværkets gamle kulpier. Før LR1 CARRIER kunne lægge til, skulle den svinges rundt i svajebassinet ved Asnæsværket og trækkes baglæns ind til den gamle kulpier. Denne vendemanøvre blev udført i svajebassinet lige udfor krydstogtskibet AIDANOVA (IMO 8919245), der lå fortøjet ved kaj 18, i Kalundborg ny vesthavn. LR1 CARRIER blev ved anløbet assisteret af en lods fra DanPilot og tre bugserbåde fra Svitzer. Først blev lodsen sat ombord på LR1 CARRIER fra lodsbåden DANPILOT DELTA. Derefter gjorde bugserbåden SVITZER MARS fast ved højre skulder, bugserbåden FENJA gjorde fast i højre side foran broen og bugserbåden SVITZER THOR gjorde fast agter. Kilde: Michael Jamni Nielsen
Bugserbådene SVITZER THOR, FENJA og SVITZER MARS bugserer crude oil carrieren M/S LR1 CARRIER ind til Asnæsværkets gamle kulkaj.
Den 7. august 2022 ankom den 228,6 meter lange liberiansk indregistrerede crude oil tanker LR1 CARRIER (IMO 9307102) i ballast fra Gibraltar til Asnæsværkets gamle kulpier. Før LR1 CARRIER kunne lægge til, skulle den svinges rundt i svajebassinet ved Asnæsværket og trækkes baglæns ind til den gamle kulpier. Denne vendemanøvre blev udført i svajebassinet lige udfor krydstogtskibet AIDANOVA (IMO 8919245), der lå fortøjet ved kaj 18, i Kalundborg ny vesthavn. LR1 CARRIER blev ved anløbet assisteret af en lods fra DanPilot og tre bugserbåde fra Svitzer. Først blev lodsen sat ombord på LR1 CARRIER fra lodsbåden DANPILOT DELTA. Derefter gjorde bugserbåden SVITZER MARS fast ved højre skulder, bugserbåden FENJA gjorde fast i højre side foran broen og bugserbåden SVITZER THOR gjorde fast agter. Kilde: Michael Jamni Nielsen
M/S LR1 CARRIER på Kalundborg fjord med SVITZER THOR agter.
Den 7. august 2022 ankom den 228,6 meter lange liberiansk indregistrerede crude oil tanker M/S LR1 CARRIER (IMO 9307102) i ballast fra Gibraltar til Asnæsværkets gamle kulpier. Før LR1 CARRIER kunne lægge til, skulle den svinges rundt i svajebassinet ved Asnæsværket og trækkes baglæns ind til den gamle kulpier. Denne vendemanøvre blev udført i svajebassinet lige udfor krydstogtskibet AIDANOVA (IMO 8919245), der lå fortøjet ved kaj 18, i Kalundborg ny vesthavn. LR1 CARRIER blev ved anløbet assisteret af en lods fra DanPilot og tre bugserbåde fra Svitzer. Først blev lodsen sat ombord på LR1 CARRIER fra lodsbåden DANPILOT DELTA. Derefter gjorde bugserbåden SVITZER MARS fast ved højre skulder, bugserbåden FENJA gjorde fast i højre side foran broen og bugserbåden SVITZER THOR gjorde fast agter. Kilde: Michael Jamni Nielsen
Bugserbådene SVITZER THOR (tv) og FENJA (th) svinger M/S LR1 CARRIER rundt i svajebassinet ved Asnæsværket. I baggrunden ses krydstogtskibet AIDANOVA.
Den 7. august 2022 ankom den 228,6 meter lange liberiansk indregistrerede crude oil tanker LR1 CARRIER (IMO 9307102) i ballast fra Gibraltar til Asnæsværkets gamle kulpier. Før LR1 CARRIER kunne lægge til, skulle den svinges rundt i svajebassinet ved Asnæsværket og trækkes baglæns ind til den gamle kulpier. Denne vendemanøvre blev udført i svajebassinet lige udfor krydstogtskibet AIDANOVA (IMO 8919245), der lå fortøjet ved kaj 18, i Kalundborg ny vesthavn. LR1 CARRIER blev ved anløbet assisteret af en lods fra DanPilot og tre bugserbåde fra Svitzer. Først blev lodsen sat ombord på LR1 CARRIER fra lodsbåden DANPILOT DELTA. Derefter gjorde bugserbåden SVITZER MARS fast ved højre skulder, bugserbåden FENJA gjorde fast i højre side foran broen og bugserbåden SVITZER THOR gjorde fast agter. Kilde: Michael Jamni Nielsen
Krydstogtskib M/S AIDANOVA af Genova i Kalundborg ny Vesthavn ved kaj 18, den 7. august 2022. Skibet anløb Kalundborg tre gange i 2022- sæsonen.
En jolle med 2 mand og bundgarn sejler mod fjorden for at sætte garnene.
Et af verdens største krydstogtskibe
M/S AIDANOVA ses her på Kalundborg fjord, under svajning i svajebassinet , forud for anløbet af Kalundborg ny vesthavn, kaj 18, den 7. august 2022. Det 340 meter lange skib, er det længste der til dato har anløbet Kalundborg ny vesthavn. .
Et af verdens største krydstogtskibe M/S AIDANOVA ses her på Kalundborg fjord, forud for anløbet af Kalundborg ny vesthavn, kaj 18, den 7. august 2022. Det 340 meter lange skib, er det længste der til dato har anløbet Kalundborg ny vesthavn.
Styrepulten på broen ombord på færgen M/S SAMSØ af Ballen. I det fjerne ses den femtårnet Vor Frue kirke i Kalundborg, den 2. november 2022.
Besejler ruten Ballen-Kalundborg
Kapacitet :
600 passagerer, 90 personbiler (2015)
En del af Kalundborg by, set fra broen ombord på færgen M/S SAMSØ af Ballen, den 2. november 2022
Besejler ruten Ballen-Kalundborg
Kapacitet :
600 passagerer, 90 personbiler (2015)
Vogndækket ombord på færgen M/S SAMSØ af Ballen, fotograferet under ophold i Kalundborg, den 2. november 2022.
Besejler ruten Ballen-Kalundborg
Kapacitet :
600 passagerer, 90 personbiler (2015)
Vogndækket ombord på færgen M/S SAMSØ af Ballen, fotograferet under ophold i Kalundborg, den 2. november 2022.
Besejler ruten Ballen-Kalundborg
Kapacitet :
600 passagerer, 90 personbiler (2015)
En del af cafeteriaet ombord på færgen M/S SAMSØ af Ballen, 2. november 2022.
Besejler ruten Ballen-Kalundborg
Kapacitet :
600 passagerer, 90 personbiler (2015)
Færgen M/S SAMSØ af Ballen under ophold i Kalundborg, den 2. november 2022.
Besejler ruten Ballen-Kalundborg
Kapacitet :
600 passagerer, 90 personbiler (2015)