Oops! Something went wrong! It doesn't appear to have affected your data. Please notify your system administrator if the problem persists.Access denied
Your session was expired. Page will be reloaded.
Processing...
Your assets are ready. If the download does not start automatically, click Download.
Skonnerten M/S HANS JUUL. I 1920 blev der installeret en hjælpemotor i skibet.
Her ses Aage Carl Lockenwitz (dæksmand eller matros) sammen med kollega arbejde med lodsspillet i færd med at losse sukker.
Gent, Quai de la Grue (Kraanlei).
Bemærk, billedet er markeret rødt, da museet ikke har rettighederne.
Hvis du skal bruge billedet kommercielt, bedes du rette henvendelse til evt. rettighedshaver plus til museet på hg@mfs.dk.
Flodbåde og sluse på Amstel.
Bemærk, billedet er markeret rødt, da museet ikke har rettighederne.
Hvis du skal bruge billedet kommercielt, bedes du rette henvendelse til evt. rettighedshaver plus til museet på hg@mfs.dk.
Udgående Vischersuloot (Fiskers Selvmord?)
Bemærk, billedet er markeret rødt, da museet ikke har rettighederne.
Hvis du skal bruge billedet kommercielt, bedes du rette henvendelse til evt. rettighedshaver plus til museet på hg@mfs.dk.
Bugserbådene FENJA (tv) og SVITZER MARS i gang med at svinge M/S LR1 CARRIER rundt i svajebassinet ved Asnæsværket. I baggrunden ses krydstogtskibet AIDANOVA.
Den 7. august 2022 ankom den 228,6 meter lange liberiansk indregistrerede crude oil tanker LR1 CARRIER (IMO 9307102) i ballast fra Gibraltar til Asnæsværkets gamle kulpier. Før LR1 CARRIER kunne lægge til, skulle den svinges rundt i svajebassinet ved Asnæsværket og trækkes baglæns ind til den gamle kulpier. Denne vendemanøvre blev udført i svajebassinet lige udfor krydstogtskibet AIDANOVA (IMO 8919245), der lå fortøjet ved kaj 18, i Kalundborg ny vesthavn. LR1 CARRIER blev ved anløbet assisteret af en lods fra DanPilot og tre bugserbåde fra Svitzer. Først blev lodsen sat ombord på LR1 CARRIER fra lodsbåden DANPILOT DELTA. Derefter gjorde bugserbåden SVITZER MARS fast ved højre skulder, bugserbåden FENJA gjorde fast i højre side foran broen og bugserbåden SVITZER THOR gjorde fast agter. Kilde: Michael Jamni Nielsen
Bugserbådene SVITZER THOR, FENJA og SVITZER MARS bugserer crude oil carrieren M/S LR1 CARRIER ind til Asnæsværkets gamle kulkaj.
Den 7. august 2022 ankom den 228,6 meter lange liberiansk indregistrerede crude oil tanker LR1 CARRIER (IMO 9307102) i ballast fra Gibraltar til Asnæsværkets gamle kulpier. Før LR1 CARRIER kunne lægge til, skulle den svinges rundt i svajebassinet ved Asnæsværket og trækkes baglæns ind til den gamle kulpier. Denne vendemanøvre blev udført i svajebassinet lige udfor krydstogtskibet AIDANOVA (IMO 8919245), der lå fortøjet ved kaj 18, i Kalundborg ny vesthavn. LR1 CARRIER blev ved anløbet assisteret af en lods fra DanPilot og tre bugserbåde fra Svitzer. Først blev lodsen sat ombord på LR1 CARRIER fra lodsbåden DANPILOT DELTA. Derefter gjorde bugserbåden SVITZER MARS fast ved højre skulder, bugserbåden FENJA gjorde fast i højre side foran broen og bugserbåden SVITZER THOR gjorde fast agter. Kilde: Michael Jamni Nielsen
M/S LR1 CARRIER på Kalundborg fjord med SVITZER THOR agter.
Den 7. august 2022 ankom den 228,6 meter lange liberiansk indregistrerede crude oil tanker M/S LR1 CARRIER (IMO 9307102) i ballast fra Gibraltar til Asnæsværkets gamle kulpier. Før LR1 CARRIER kunne lægge til, skulle den svinges rundt i svajebassinet ved Asnæsværket og trækkes baglæns ind til den gamle kulpier. Denne vendemanøvre blev udført i svajebassinet lige udfor krydstogtskibet AIDANOVA (IMO 8919245), der lå fortøjet ved kaj 18, i Kalundborg ny vesthavn. LR1 CARRIER blev ved anløbet assisteret af en lods fra DanPilot og tre bugserbåde fra Svitzer. Først blev lodsen sat ombord på LR1 CARRIER fra lodsbåden DANPILOT DELTA. Derefter gjorde bugserbåden SVITZER MARS fast ved højre skulder, bugserbåden FENJA gjorde fast i højre side foran broen og bugserbåden SVITZER THOR gjorde fast agter. Kilde: Michael Jamni Nielsen
Bugserbådene SVITZER THOR (tv) og FENJA (th) svinger M/S LR1 CARRIER rundt i svajebassinet ved Asnæsværket. I baggrunden ses krydstogtskibet AIDANOVA.
Den 7. august 2022 ankom den 228,6 meter lange liberiansk indregistrerede crude oil tanker LR1 CARRIER (IMO 9307102) i ballast fra Gibraltar til Asnæsværkets gamle kulpier. Før LR1 CARRIER kunne lægge til, skulle den svinges rundt i svajebassinet ved Asnæsværket og trækkes baglæns ind til den gamle kulpier. Denne vendemanøvre blev udført i svajebassinet lige udfor krydstogtskibet AIDANOVA (IMO 8919245), der lå fortøjet ved kaj 18, i Kalundborg ny vesthavn. LR1 CARRIER blev ved anløbet assisteret af en lods fra DanPilot og tre bugserbåde fra Svitzer. Først blev lodsen sat ombord på LR1 CARRIER fra lodsbåden DANPILOT DELTA. Derefter gjorde bugserbåden SVITZER MARS fast ved højre skulder, bugserbåden FENJA gjorde fast i højre side foran broen og bugserbåden SVITZER THOR gjorde fast agter. Kilde: Michael Jamni Nielsen
Flodbåde på Rhinen.
Bemærk, billedet er markeret rødt, da museet ikke har rettighederne.
Hvis du skal bruge billedet kommercielt, bedes du rette henvendelse til evt. rettighedshaver plus til museet på hg@mfs.dk.
Flodbåde på Rhinen.
Bemærk, billedet er markeret rødt, da museet ikke har rettighederne.
Hvis du skal bruge billedet kommercielt, bedes du rette henvendelse til evt. rettighedshaver plus til museet på hg@mfs.dk.
Flodbåde på Rhinen med Domkirken i baggrunden.
Bemærk, billedet er markeret rødt, da museet ikke har rettighederne.
Hvis du skal bruge billedet kommercielt, bedes du rette henvendelse til evt. rettighedshaver plus til museet på hg@mfs.dk.
Krydstogtskib M/S AIDANOVA af Genova i Kalundborg ny Vesthavn ved kaj 18, den 7. august 2022. Skibet anløb Kalundborg tre gange i 2022- sæsonen.
En jolle med 2 mand og bundgarn sejler mod fjorden for at sætte garnene.
Et af verdens største krydstogtskibe
M/S AIDANOVA ses her på Kalundborg fjord, under svajning i svajebassinet , forud for anløbet af Kalundborg ny vesthavn, kaj 18, den 7. august 2022. Det 340 meter lange skib, er det længste der til dato har anløbet Kalundborg ny vesthavn. .
Et af verdens største krydstogtskibe M/S AIDANOVA ses her på Kalundborg fjord, forud for anløbet af Kalundborg ny vesthavn, kaj 18, den 7. august 2022. Det 340 meter lange skib, er det længste der til dato har anløbet Kalundborg ny vesthavn.
Øverst: Grønland - en inuit på sælfangst.
Kobberstik arvelagt af J. Holm efter tegning af H. G. F. Holm: En inuit på sælfangst i sin kajak. Han har den fulde rustning med pels, harpun, fuglepil og svineblære. Han er just i færd med at slynge harpunen efter en sæl der dukker op af vandet til højre i billedet. Planche II af W. A. Graak. Undersøgelsesrejse til Østkysten af Grønland. København 1832.
Midt: Grønland - grønlandsk sommertelt.
Kobberstik, farvelagt af J. Holm efter tegning af H. G. F. Holm: Grønlandsk sommertelt. Den mod beskueren vendende teltdug fjernet således at man ser teltets indre. Til venstre inderst i teltet en todelt briks, foran begge halvdele et ildsted med kogekar over ilden. På den forreste del af briksen et nøgent barn siddende mellem nogle redskaber. Fra teltets forrum, der er adskilt fra det øvrige ved en teltvæg er en kvinde i færd med at træde ind i teltet. Planche VI af A. W. Graah: Undersøgelsesrejse til Østkysten af Grønland, København 1832.
Nederst: Grønland - interiør fra grønlandsk hytte.
Kobberstik, farvelagt af J. Holm, efter tegning af H. G. F. Holm på grundlag af en skitse af A. W. Graah.
Interiør fra en grønlandsk hytte. I baggrunden briksen, ved et skillerum delt i en mindre del til venstre og hovedbriksen til højre. I det mindre rum er opstablet nogle kasser, en bøsse m.m.; på hovedbriksen sidder til venstre en kvinde kun klædt i et lændeklæde; hun rører i en gryde der er ophængt over fyrstedet foran briksen. Til venstre sidder en fuldt påklædt kvinde iagttagende en kedel som ligeledes hænger over et ildsted. I forgrunden i midten en mand i lændeklæde dansende trommedansen med troldtrommen i sin højre løftede hånd. Ved sidevæggene til højre og til venstre opstablede tønder og kasser. Planche VII af A. W. Graah: Undersøgelsesrejse til Østkysten af Grønland. København 1832.
Styrepulten på broen ombord på færgen M/S SAMSØ af Ballen. I det fjerne ses den femtårnet Vor Frue kirke i Kalundborg, den 2. november 2022.
Besejler ruten Ballen-Kalundborg
Kapacitet :
600 passagerer, 90 personbiler (2015)